  • Data: 2003-03-03 16:16:26
    Temat: Re: Czy to jest zgodne wedle prawa
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b3vn3j$ts4$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...

    > Jezeli bys troszeczke poczytal to na pewno znalazlbys
    > przepis rozporzadzenia Ministra Finansow w sprawie ogólnych warunków
    > obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy
    > pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów

    Znam.Co nie zmienia faktu że:
    1.Kodeks Cywilny jest aktem ważniejszym
    2.Pozew składam przeciwko sprawcy a nie TU sprawcy

    A już napewno nie są prawdziwe słowa Stana Z (które skomentowałem):
    "Przeca współodpowiedzialnym w sprawie jest twój ubezpieczyciel OC. tam
    niech się zwróci"

    Być może moja reakcja była przesadzona ale zajrzyj do wątku o potrąceniu a
    się dowiesz dlaczeo.

    > 3. W postępowaniu sądowym przeciwko posiadaczowi lub kierującemu pojazdem
    > o naprawienie szkody wyrządzonej ruchem tego pojazdu konieczne jest
    > __przypozwanie__ także zakładu ubezpieczeń, w którym posiadacz pojazdu
    jest ubezpieczony w
    > zakresie ubezpieczenia OC.
    > Ten paragraf dotyczy wlasnie tej sytuacji i ma w niej zastosowanie.

    Tak jak powiedziałem, KC mówi coś innego a jest aktem ważniejszym od
    regulaminu PZU.
    Naprawić szkode musi sprawca a jego OC jest sprawą wtórną.

    Leszek

    GG 1631219
    "Zdrowy rozsądek zostaw w szatni przed
    wejściem na salę sądową"