  • 1. Data: 2003-09-01 07:28:02
    Temat: Czy ten zapis w umowie jest legalny ?
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Mam mieszkanie wlasnosciowe w spoldzielni mieszkaniowej. Jedna z uslug jakie
    dostarcza sm jest internet. Kaza podpisac umowe z dostawca tego internetu i
    w tej umowei jest taki zapis :
    "Usługodawca, na pisemny wniosek Spółdzielni Mieszkaniowej "xxx", może
    zablokować Usługobiorcy dostęp do sieci. "
    Czy jest on zgodny z prawem ? Czemu jezeli podpisuje umowa z jedna firma to
    druga firma (spoldzielnia) ktorej teoretycznie nic do tego ma takie duze
    uprawnienia ? To tak jakbym podpisal z energetyka umowe o prad a jak sm by
    chcialo to energetyka by mi ten prad odlaczyla.

    Fantom

  • 2. Data: 2003-09-01 14:48:48
    Temat: Re: Czy ten zapis w umowie jest legalny ?
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > uprawnienia ? To tak jakbym podpisal z energetyka umowe o prad a jak sm by
    > chcialo to energetyka by mi ten prad odlaczyla.

    jak podpiszesz taka umowę to tak będzie.
    Negocjuj treść umowy z dostawcę internetu, żeby tego zdania nie bylo, albo
    nie podpisuj umowy.

  • 3. Data: 2003-09-01 17:37:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czegoś tu nie rozumiem. Dostawcą usługi jest jak piszesz SM. I SM umieszcza
    zapis, że na swój własny wniosek mogą zawiesić świadczenie usługi? I to
    koniecznie muszą w tym celu sami do siebie wysyłać pismo - bo wniosek
    pisemny? No i kto Ci każe podpisać tę bzdurną umowę? Zastanów się. Jak oni
    już teraz nie potrafią logicznie sporządzić umowy, to na jakim poziomie będą
    ich usługi.

    Jeśli zaś do Twojego posta wdarło się jakieś nieporozumienie i to nie SM
    dostarcza usługi, tylko inna firma, to moim zdaniem sam zapis jeszcze
    wielkim przestępstwem nie jest. Jednak jeśli SM skorzysta z tego zapisu i
    wystosuje pisemny wniosek o zaprzestanie świadczenia Ci usługi, to tym
    wnioskiem zahaczy o nieuczciwą konkurencję.

  • 4. Data: 2003-09-02 06:52:43
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Hej.
> [...]
    > już teraz nie potrafią logicznie sporządzić umowy, to na jakim poziomie
    Troche skrocilem chyba wypowiedz. Teraz SM dostarcza internet a od 1
    wrzesnia ma to robic niezalezna firma i z nia mamy podpisac te umowy.

> [...]
    > wystosuje pisemny wniosek o zaprzestanie świadczenia Ci usługi, to tym
    > wnioskiem zahaczy o nieuczciwą konkurencję.
    Ale ma prawo taki wniosek dac ? Czemu ? Przeciez to sa niezalezne rzeczy.

    Fantom

  • 5. Data: 2003-09-03 19:15:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Troche skrocilem chyba wypowiedz. Teraz SM dostarcza internet a od 1
    | wrzesnia ma to robic niezalezna firma i z nia mamy podpisac te umowy.

    A SM dostarczyła wypowiedzenie umowy? Bo jak nie, to nie podpisuj z nowym
    dostawcą, bo SM odpowiada za tę usługę.

    | Ale ma prawo taki wniosek dac ? Czemu ? Przeciez to sa niezalezne rzeczy.

    Niezależne od czego i jakie rzeczy? Ale generalnie właśnie swymi słowy
    starałem się podnieść wniosek, że SM i tak nie będzie uprawniona do takeigo
    wniosku.