    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy takiemu pojazdowi trzeba ustąpić?
    Date: Tue, 7 Mar 2006 11:58:23 +0100

    flower <f...@w...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Znana sytuacja: gierkówka, grzeje sobie lewym pasem limuzyna z
    > włączonym czerwono-niebieskim światełkiem na wys. zderzaka i błyska
    > długimi wymuszając ustąpienie.

    Kazdemu qrka trzeba w takiej sytuacji ustąpić a ne wlec sie lewym pasem.
    W polsce obowiązuje ruch prawostronny, którego konsekwencją jest nakaz
    trzymania sie prawej krawędzi jezdni, m.in po to, by jadący szybciej mogli
    wyprzedzić.

    Sam sytuacja, ze ktoś musi błyskać światłami wymuszając ustąpienie jest
    dowodem na to, że ten, na którego błyskano, sam powienien wcześniej zjechac
    na prawy pas, a nie blokować lewy.

    Kosekwencją takiego bzdurnego myslenia "czy trzeba ustąpic" jest coraz
    powszechniejszy, krancowo niebezpieczny obyczaj wyprzedzania na gierkówce
    prawym pasem - w czym celują kierowcy z Warszawy, którzy nawet nie próbują
    wyprzedzić od lewej.
    (nie jestem Warszawiakofobem, po prostu często jeżdżę gierkówką)

    Jeszcze raz - każdemu, kto szybciej jedzie lewym pasem masz obowiązek
    ustąpić - a błyskanie swiatłami odczytuj jako kurtuazję tego z tyłu, który
    zdaje sobie sprawę, ze mogłeś np. nieuważnie spoglądać we wsteczne lusterko.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide