  • Data: 2011-11-07 19:19:52
    Temat: Re: Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:j98ldj$iu3$1@inews.gazeta.pl...
    > Mieszkanie za pośrednictwem renomowanego biura nieruchomości.
    > Mieszkanie kosztuje 120 tysięcy. Ma hipotekę obciążoną przez komornika na
    > 30 tysięcy. Właściciel zdecydował się osobiście spłacić hipotekę. Wniosek
    > o wykreślenie hipoteki złożony w sądzie, ale sąd ma miesiąc na
    > rozpatrzenie.
    >
    > Agent proponuje takie rozwiązanie: umowa notarialna jeszcze w tym tygodniu
    > z następującymi zastrzeżeniami:
    > - płacę 12 tysięcy od razu i staję się właścicielem mieszkania
    > - drugą ratę (108 tysięcy) płacę, gdy otrzymam potwierdzenie, że hipoteka
> [...]

    Przed wielu laty nabyłem nieruchomość od mojego dłużnika w ten sposób, że
    zgodziłem się na wykreslenie z hipoteki tej nieruchomosci mojej
    wierzytelności (i OIDP dopłaceniu pewnej sumy przeze mnie, bo wartość
    nieruchomości była większa od długu) w zamian za przeniesienie jej własnosci
    na mnie.
    Sprawa była prosta od strony formalnej i polegała na wzajemnym oświadczeniu
    woli,- mojego wniosku o wykresleniu tego długu z hipoteki i mojego dłuznika
    o zbyciu nieruchomosci na moją rzecz. OIDP wszystko odbyło się na jednym
    spotkaniu u natariusza.