    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy tak można?
    Date: Thu, 01 Jul 2010 17:49:09 +0200

    W dniu 01-07-2010 14:39, darek638 pisze:
    > Witam.
    > Jest sobie małe stoisko w pasażu marketu. Jakieś tam pirdółki zegarki
    > (najdroższy jaki widziałem był za ok. 100zł) i inne świecidełka. I na
    > gablocie napis: prosimy o przemyślane zakupy bo zwrotów nie przyjmujemy
    > (nie dosłownie ale w tym sensie). I teraz najważniejsze. Jako podstawa
    > widnieje czarno na białym: *USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej **Dz.U. *Nr 141, poz.
    > 1176 z późniejszymi zmianami. **
    > Zajrzałem do tej ustawy (wprawdzie pobieżnie) ale nic mi się w oczy nie
> [...]

    Jeżeli nie jest to sprzedaż na odległość (a nie jest), ani poza siedzibą
    przedsiębiorcy (też nie jest), to ustawa pozwala odstąpić konsumentowi
    od umowy ("dokonać zwrotu") tylko w przypadku niezgodności towaru z
    umową, czyli najczęściej jego wady. Jeżeli towar jest w porządku, a
    konsument chce zwrócić towar, "bo mu się odwidziało", to faktycznie ta
    ustawa (ani żadna inna) nie zobowiązuje sprzedającego do uwzględnienia
    takiej prośby.

    --
    .B:artek.