  • 1. Data: 2003-05-22 16:14:24
    Temat: Czy swiadek otrzymuje informacje o wyroku ?
    Od: Sylwek <s...@f...poczta.onet.pl>

    Witam

    Czy osoba, która złozyła doniesienie do prokuratury i w procesie karnym
    wystepowała jako swiadek otrzymuje jakies zawiadomienie o tym jaki
    zapadł wyrok w sprawie?

    Sylwek

  • 2. Data: 2003-05-22 16:17:51
    Temat: Re: Czy swiadek otrzymuje informacje o wyroku ?
    Od: d...@o...pl

    > Witam
    >
    > Czy osoba, która złozyła doniesienie do prokuratury i w procesie karnym
    > wystepowała jako swiadek otrzymuje jakies zawiadomienie o tym jaki
    > zapadł wyrok w sprawie?

    Jeśli nie jest pokrzywdzonym, to nie otrzymuje. Chyba, że będzie obecna na
    ogłoszeniu wyroku, które następuje na posiedzeniu jawnym.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 3. Data: 2003-05-23 09:48:25
    Od: Sylwek <s...@f...poczta.onet.pl>

    Kumoter: d...@o...pl prawi:

    > Jeśli nie jest pokrzywdzonym, to nie otrzymuje. Chyba, że będzie obecna na
    > ogłoszeniu wyroku, które następuje na posiedzeniu jawnym.

    A jaki jest sposób na uzyskanie informacji o tym jaki zapadł wyrok ?

    Sylwek

  • 4. Data: 2003-05-23 11:59:37
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-05-22 18:17, Użytkownik d...@o...pl napisał:
    > Jeśli nie jest pokrzywdzonym, to nie otrzymuje.

    Sprawa doręczenia wyroku nie jest taka prosta. Należy rozróżnić przypadki:

    1) wyrok wydany na rozprawie - ogłasza się go ustnie (art. 100 §1. kpk);
    NIE JEST ON DORĘCZANY NA PIŚMIE NIKOMU (ani stronom, ani innym
    uczestnikom procesu) (z wyjątkiem sytuacji, gdy oskarżony pozbawiony
    wolności nie był obecny przy ogłoszeniu wyroku i nie miał obrońcy -
    wtedy doręcza się mu wyrok na piśmie [art. 419 §2. kpk], a także w
    przypadku WYROKU ZAOCZNEGO wydawanego w postępowaniu uproszczonym [art.
    482 §1 kpk])

    2) wyrok wydany poza rozprawą - doręcza się prokuratorowi, a także
    stronom i osobom nie będącym stronami, ktorym przysługuje środek
    zaskarżenia, jeżeli nie brali oni udziału w posiedzeniu lub nie byli
    obecni przy ogłoszeniu wyroku (art. 100 §2 kpk)

    3)wyrok wydany na posiedzeniu - w przypadku tzw. skazania bez rozprawy
    (art. 343 kpk), w przypadku wznowienia postępowania (art. 456 kpk w zw.
    z art. 545 §1 kpk i art. 544 §3 kpk), a od 1 lipca 2003 także w
    przypadku warunkowego umorzenia postępowania (art. 341 §5 kpk) a także
    wyroku nakazowego (art. 500 §4 kpk); doręcza się go stronom (art. 100 §3
    kpk); patrz także art. 100 §2 kpk (podany wyżej)

    --
    Jubei

  • 5. Data: 2003-05-23 17:02:37
    Od: Sylwek <s...@f...poczta.onet.pl>

    Kumoter : Jubei prawi:

> [...]
    >
    > 1) wyrok wydany na rozprawie - ogłasza się go ustnie (art. 100 §1. kpk);
    > NIE JEST ON DORĘCZANY NA PIŚMIE NIKOMU (ani stronom, ani innym

    Jaki więc jest sposób aby dowiedziec się jaki zapadł wyrok jeli nie jest
    sie oskarżonym i nie było się na ogłoszeniu wyroku ?

    Sylwek

  • 6. Data: 2003-05-23 17:07:13
    Od: Sylwek <s...@p...onet.pl>

    Kumoter : Jubei prawi:

  • 7. Data: 2003-05-24 08:45:46
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-05-23 19:02, Użytkownik Sylwek napisał:
    > Jaki więc jest sposób aby dowiedziec się jaki zapadł wyrok jeli nie jest
    > sie oskarżonym i nie było się na ogłoszeniu wyroku ?

    Moim zdaniem można dowiedzieć się na drodze nieformalnej (rozpytać panie
    w sekretariacie sądu). O ile mi wiadomo, nie ma możliwości formalnego
    zwrócenia się do sądu/sekretariatu o wydanie odpisu wyroku albo nawet
    informacji o zapadłym rozstrzygnięciu (zakładając, że działamy jako
    osoba niezwiązana ze sprawą). Uzasadnione jest to tym, że wyrok został
    już publicznie ogłoszony (kto chciał mógł przyjść na jego ogłoszenie i
    zapoznać się z jego treścią).

    --
    Jubei