    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ?
    Date: Fri, 30 Jun 2006 10:27:54 +0200

    Witam

    witek napisał(a) :

> [...]

    Czy istnieje jakikolwiek dokument, który stwierdza, że pracownik
    został skutecznie poinformowany, że rzeczywiście naruszył
    podstawowe obowiązki pracownicze?

    > Świadectwo pracy nie jest wypowiedzeniem.
    > Na świadectwie jest napisane, że jak się z nim nie zgadzasz to masz
    > prawo się odwołać. Więc po prostu zrób to.

    Według mnie nie zachowano wymaganej kolejności zdarzeń. Brak
    wypowiedzenia. Nie ma dowodów, że pracownikowi wypowiedziano
    umowę. Moim zdaniem powinien on od razu złożyć do Sądu Pracy
    wniosek o przywrócenie do pracy i odszkodowanie za czas
    pozostawania bez pracy. I zazaczyć, że nie dostał wypowiedzenia.
    Ja rozumiem zwrot w KP "bez wypowiedzenia" jako brak ustawowego
    terminu wypowiedzenia. Bo chyba, nie może to być brak pisemnego
    stwierdzenia, tylko słowa "sp... stąd, już tu nie pracujesz".
    Dodatkowo to pracodawca popełnił ciężkie naruszenie praw
    pracowniczych nie wypłacając pensji w terminie. Domyślam się, że
    wielokrotnie. Zastanawiałbym się, czy nie złożyć zawiadomienia do
    prokuratury o ściganie przestępstwa z art. 218 KK (Kto [...]
    złośliwie lub uporczywie narusza prawa pracownika...)

    Najwłaściwsze byłoby, oprócz złożenia pozwu, zasięgnięcie porady
    w Państwowej Inspekcji Pracy. Przedstawiając tam wszystko, jak
    było naprawdę.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.