  • Data: 2006-04-08 17:49:20
    Temat: Re: Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    A K napisał(a):
    > Witam,
    > załóżmy taką sytuację. Chcę kupić pewną kurtkę na aukcji Allegro. Właściwie to
    > w sklepie, w którym owy Allegrowicz pracuje. I teraz, jeśli nie spodoba mi się
    > towar albo okaże się na przykład okaże się za mały, sprzedawca ma obowiązek
    > oddać mi pieniądze, jeśli w ciągu iluś tam dni wyśle mu ten towar? Zawsze
    > wiedziałem, że kupując na odległość mam prawo do wymiany, ale od sprzedawcy
    > się dowiedziałem że zakupionego towaru niestety nie będę mógł zwrócić. Jak do
    > tego ma się prawo?

    Prawny obowiązek poinformowania o możliwości zwrotu towaru i możliwość
    samego zwrotu towaru (w oryginalnym opakowaniu, nie noszącego śladów
    użytkowania), powstaje wtedy i tylko wtedy gdy spełnione są następujące
    warunki:

    a. sprzedający prowadzi działalność gospodarczą w jakiejkolwiek formie i
    sprzedaż następuje w wyniku prowadzenia tejże działalności
    b. kupujący jest konsumentem, czyli osobą fizyczną, i zakup dokonuje dla
    celów własnych z wyłączeniem własnej ewentualnej dz. gosp
    c. sprzedaż nastąpiła w wyniku wyboru opcji KUP TERAZ,a nie licytacji

    W każdym innym przypadku prawo do zwrotu może być dobrowolnie udzielone,
    lub nie, przez sprzedawcę.

    --
    TLZ, chcesz dzwonić za grosze? Rozliczać czas połączeń sekundowo?
    http://www.actio.pl/index.php?idpartner=262