eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy skorzystanie z przysługujących praw procesowych może być podstawą ukarania za wykroczenie? › Re: Czy skorzystanie z przysługujących praw procesowych może być podstawą ukarania za wykroczenie?
    From: kam <X#k...@w...pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy skorzystanie z przysługujących praw procesowych może być
    podstawą ukarania za wykroczenie?
    Date: Wed, 26 May 2004 21:05:02 +0200
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.254

    Leszek wrote:
    > Może odmówić w ściśle określonych prawem przypadkach.
    > Kto zweryfikuje czy ten przypadek zaistniał? Sędzia? Zgoda, czyli mówisz :
    > "odmawiam zeznania kto kierował bo nie chcę obciążyć kogoś bliskiego". Kto
    > zweryfikuje, czy ten "bliski" to bliski czy kolega od kielicha? Sędzia?
    > Zgoda., czyli musisz powiedzieć kto to;))))
    >
    > Teraz zrozumiałeś? Jeśli nie to wróć do lektury przepisów mówiących o tym
    > kto to jest bliska osoba i w jakich przypadkach świadek może odmówić
    > składania zeznań przed sądem

    A Ty je rozumiesz?

    1. Takiego oświadczenia świadka, że odmawia ze względu na osobę
    najblizszą nie można wykorzystać jako dowód.
    2. Świadek wsksazał policjantowi, że kierowała jego żona. Nawet został
    przesłuchany jako świadek. Przed sądem odmówił. Nie mozna wykorzystać
    jego zeznań ani próbować zastąpić ich przesłuchaniem policjanta, notatką
    urzędową itd. Jaki masz dowód, że prowadziła żona jeśli ona sama się nie
    przyzna?

    KG