eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy (przyszłe) szczepienia na Covid-19 powinny być obowiązkowe? › Re: Czy (przyszłe) szczepienia na Covid-19 powinny być obowiązkowe?
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy (przyszłe) szczepienia na Covid-19 powinny być obowiązkowe?
    Date: Sun, 24 May 2020 14:08:58 +0200 (CEST)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    oj-kalendarz-szcz
    azek-szczepien-w-

    > Nie rozumiem, tam jest coś o szczepieniach przeciwko grypie?
    > Nic nie znalazłem.
    > Pojawiła się za to inna informacja:
    > "Włochy mają jedną z najstarszych populacji w Europie."
    >
    > Moze wiec powod jest najbardziej prozaiczny z mozliwych - we Włoszech
    > umiera duzo starszych osób na covid. U nas nie umieraja bo umarli juz
    > kilka lat wczesniej nie dozywajac wieku gdzie ta choroba jest
    > najniebezpieczniejsza.
    >
    > Tak w ogole - załozenie ze siedzac w domu przed komputerem mozna dojsc do
    > wniosku ze winne sa masowe szczepienia przeciwko grypie jest takie jakby
> [...]
    [...]

    To może być _częściowo_ powiązane przez "współdzielony powód".
    AFAIR coroczne szczepienia przeciw grypie są szczególnie zalecane dla
    osób starszych.

    Taka standardowa sugestia: zanim się na podstawie korelacji "zasugeruje
    związek" przyczynowo skutkowy warto przynajmniej pomyśleć kilka minut.
    IMHO zeszliśmy na poziom HGW (na dwoje babka wróżyła) bez opinii
    statystyka _podpisanej_ własnym imieniem i nazwiskiem.

    --
    A. Filip