  • Data: 2002-04-24 12:07:49
    Temat: Re: Czy provider ma do tego prawo ???
    Od: "Artur" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Śląski" <t...@p...pl> wrote in message
    news:aa64vm$1mk$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > 2
    > popatrzec
    >
    > Khem... nie do końca jest tak, jak mówisz.
    > Jak myślisz, po co operatorowi sieci kablowej potrzebny jest MAC adress
    > karty sieciowej ?
    Chyba MAC sluży do tego, aby tylko ta karta sieciowa mogla kontaktować sie z
    serwerem sieci. Ale do powyżej opisanej sytuacji chyba nie ma to znaczenia.
    Pozostałe komputery porozumiewają się z internetem za pośrednictwem domowego
    serwera, pomimo że korzystaja fizycznie z jednego kabla. Kwestia
    udowodnienia.

    > To tez nie do końca jest prawda. W przypadku WWW czy mail 'prawie' da sie
    > tak zrobić.
    Prawie ? Myślę, że całkowicie.

    > Natomiast przypadku innych usług wymagajacych pracy on line - nie da się.
    > IMHO, jesli operator zabrania dzielenia łacza, to jakiekolwiek próby
    > obejscia
    > tematu - aczkolwiek mozliwe technicznie - są niezgodne z podpisanym przez
    > abonenta regulaminem.
    Racje na pewno masz, nie jestem prawnikiem :) Ale sposób wykorzystania
    koputera podłączonego do sieci nie jest określony w umowie. Czy jeslibym
    usiadł przy serwerze i sciagnął do cachu wszystkie interesujace mnie grupy
    dyskusyjne, kilka stron internetowych, poczte, a następnie korzystałbym z
    tego na domowych komputerach byloby to obejscie ? Dalej, jesli bym polaczyl
    sie z serwerem, np. telnetem i z mojego domowego komputera wydal te
    polecenia, to byloby to obejscie ? A proxy jest protokolem, który to
    automatyzuje. Chyba że ma tu znaczenie szybkość i automatyzacja, ale
    faktycznie bezpośrednio komputery domowe nie łączą sie z internetem.
    Oczywiście usługi online pozostają poza tym, ale gdyby z nich zrezygnowac,
    chyba reszta bylaby legalna.

    Artur.