  • Data: 2002-04-24 14:10:13
    Temat: Re: Czy provider ma do tego prawo ???
    Od: "Deckard" <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:aa6bel$6q3$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > "Artur" <r...@a...pl> napisał:
    > MAC addres jest potrzebny operatorowi do tego, aby nie było pajeczarstwa w
    > postaci prostego podpinania hubów czy switchy.
    > Wpuszcza ruch tylko z zarejestrowanych kart sieciowych i tyle.

    Zgadza sie. Jesli zrobisz sobie prosta siec (np. taka jak w przypadku
    udostepniania SDI) to automatycznie masz blokowane adresy MAC wszystkich
    kart sieciowych. Wiem, bo juz to przerabialem :-(

    > Tak, jesli mówimy tu o maskaradzie. Wtedy cały ruch wyglada, jak na
    > wychodzacy z jednego komputera - nawet MAC address sie zgadza ;-)

    Ale jak w prosty sposob zrobic routing pomiedzy dwoma pulami adresow
    nieroutowalnych???
    Sorki, ale w tym temacie to jestem dyletantem :-(

    > Ja też nie jestem prawnikiem - patrz sig ;-)
    > Poza tym nie widziałem umowy :-)

    Jak chcesz, to moge Ci podeslac ten fragment umowy :-). W umowie nie wyglada
    to tak tragicznie: jest tylko zastrzezenie, ze nie mozna podlaczac wiecej
    kompow do modemu kablowego bez zgody kablowki. Czyli spinajac kilka kompow w
    siec nie lamie sie tego punktu regulaminu, bo do modemu defacto podlaczony
    jest tylko jeden. Chodzi mi jednak o znalezienie na nich jakiegos paragrafu,
    aby przestali blokowac (i odblokowali juz zablokowane) adresy MAC kart
    sieciowych.
    --
    Pozdro

    Matti