eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy prezydent jest w prawie desygnować kandydata na premiera PRZED pierwszym posiedzeniem Sejmu? › Re: Czy prezydent jest w prawie desygnować kandydata na premiera PRZED pierwszym posiedzeniem Sejmu?
  • Data: 2023-11-07 10:52:55
    Temat: Re: Czy prezydent jest w prawie desygnować kandydata na premiera PRZED pierwszym posiedzeniem Sejmu?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 7 listopada 2023 o 10:09:02 UTC+1 A. Filip napisał(a):

    > IMHO według interpretacji literalnej prezydent nie ma prawa desygnować
    > kandydata na premiera _przed_ pierwszym posiedzeniem Sejmu bo jak wół
    > stoi "w ciągu od" a nie "nie później niż". Według interpretacji
    > celowościowej powinien mieć takie prawo po formalnym ogłoszeniu wyników
    > wyborów i rozpatrzeniu protestów wyborczych.

    Niezależnie od tego, co się o nim sądzi, aż tak głupi nie jest (albo ma na tyle
    niegłupich doradców)
    że, o ile wiem, nikogo jeszcze nie "desygnował".
    Jedynie powiedział, co zrobi, i że nikt go nie przekona, że czarne jest czarne,
    a białe jest białe, i że 248 jest większe niż 194.

    A w ogóle SN uznał już ważność wyborów?
    Czy może "nie zdąży" przed pierwszym posiedzeniem?