eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy orędzia podlegają sprostowaniom w trybie wyborczym? [Orędzie v. Orędzie] › Re: Czy orędzia podlegają sprostowaniom w trybie wyborczym? [Orędzie v. Orędzie]
  • Data: 2023-09-18 00:53:20
    Temat: Re: Czy orędzia podlegają sprostowaniom w trybie wyborczym? [Orędzie v. Orędzie]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-09-17, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > To nie ma nic do rzeczy.
    > A w ogóle wiemy jak taki proces wygląda?
    > Firma outsourcingowa przygotowuje papiery, komplet przesyła do
    > konsulatu, tam sprawdzają, odsyłają wizę do firmy?
    > W czym wyręcza taka firma konsulat?

    Mogę z grubsza powiedzieć jak to wygląda w przypadku wizy chińskiej.
    Jest komercyjna agencja, która ogarnia stronę www z formularzami,
    poprawność wypełnienia tych formularzy, niezbędne dokumenty etc., całą
    infrastrukturę IT i aranżacje wizyt fizycznych w siedzibach agencji.

    Wizyta polega na tym, że wszystko jest weryfikowane przez agenta
    (poprawność wniosków i kompletność). Po trzech dniach paszport jest do
    odbioru z wizą lub nie. Podejrzewam, że sama ambasada/konsulat robi już
    bardzo niewiele. Gdzieś się im pewnie zapalają różne lampki, że odrzucić
    lub przyjąć lub wyjątkowo podrążyć.

    A możliwości zarobienia jest od groma, począwszy od umówienie samej
    wizyty (wolne terminy od 1.5 miesiąca lub później), poprzez czepianie
    się agenta już przy okienku i blokowanie wysyłki do konsulatu, lub
    akceptacje bez spełnienia wymogów, jeśli się wie, że konsulat w
    określonych przypadkach tylko przyklepuje. Na szczęście to agencja
    chińska bez kontroli rządu pisu i poza koszmarną biurokracją z odrobiną
    klasycznej komunistycznej arogancji wszystko działa dość sprawnie i
    uczciwie (w spodziewanych granicach).

    --
    Marcin