  • 1. Data: 2004-08-12 20:20:21
    Temat: Czy notariusz przyjdzie do szpitala?
    Od: "Rumcajs" <r...@p...com>

    Witam
    Mam babcie w szpitalu i trzeba by aby babcia napisała testament
    rodzi sie pytanie czy notariusz przyjdzie do szpitala i jakie dokumenty moga
    byc potrzebne.
    Dziekuje za odp i pozdrawiam
    Acha rzecz dzieje sie w Warszawie i czy jest szansa np. w sobote ze
    notariusze sa czynni?

  • 2. Data: 2004-08-12 20:38:01
    Temat: Re: Czy notariusz przyjdzie do szpitala?
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Mam babcie w szpitalu i trzeba by aby babcia napisała testament

    Jeżeli babcia może pisać - wystarczy że testament sporządzi w całości
    własnoręcznym pismem, opatrując go podpisem i datą sporządzenia.
    Notariusz nie jest konieczny aby testament był ważny

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-12 21:12:00
    Od: "Rumcajs" <r...@p...com>

    Witam
    Z pisaniem moze byc roznie nie bardzo wiem czy bedzie miala sily go napisac,
    ale sie jej spytam ale czy potrzeba jakis swiadkow, bo co jesli potrzeba i
    tylko ja jestem wnuczek i ona na mnie chce ten testament zrobic?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-08-12 21:22:09
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Rumcajs" <r...@p...com> napisał w wiadomości

    > tylko ja jestem wnuczek i ona na mnie chce ten testament zrobic?

    Jeśli są inni tzw spadkobiercy ustawowi [ inne wnuczki, dzieci babci etc] to
    poczytaj sobie jeszcze o zachowku:-)

    HaNkA

  • 5. Data: 2004-08-12 21:30:01
    Od: "Rumcajs" <r...@p...com>

    Witam
    No wlasnie jest taki zgrzyt rodzinny ze jest jeszcze synowa w zaden sposob
    niekontaktujaca sie z babcia a ni nie pomagajaca jej, mowiac prawde jes to
    element zula podworkowego, od ktorej to osoby babcia nic nie chce ani nawet
    sluchac o niej bo sie jej boi i co wtedy mozna z takim testamentem zrobic?
    Bo oprocz tej synowej i mnie nikogo innego nie ma
    Pozdrawiam
    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cfgn0h$jf8$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2004-08-13 10:30:07
    Od: Wiktor <w...@l...WYTNIJ.com>

    Dnia Thu, 12 Aug 2004 23:30:01 +0200, Rumcajs napisał(a):

    Może jednak umów się z notariuszem, sporządzenie testamentu to jakieś
    groszę, przy okazji wyjaśni co i jak, jeśli chcecie aby tej osobie nie
    dostał się nawet zachowek.

    Wiktor

  • 7. Data: 2004-08-14 15:24:31
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Dredd napisał:

    > Jeżeli babcia może pisać - wystarczy że testament sporządzi w całości
    > własnoręcznym pismem, opatrując go podpisem i datą sporządzenia.

    Czy testament musi byc sporzadzony wlasnorecznie?
    Czy moze wystarczy tylko podpis?

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 8. Data: 2004-08-14 16:37:52
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy testament musi byc sporzadzony wlasnorecznie?
    > Czy moze wystarczy tylko podpis?

    Wydaje mi się że byłem wystarczająco precyzyjny ;)

    Art. 949. § 1. k.c.: Spadkodawca może sporządzić testament w ten
    sposób, że napisze go w całości pismem ręcznym, podpisze i opatrzy
    datą.
    § 2. Jednakże brak daty nie pociąga za sobą nieważności testamentu
    własnoręcznego, jeżeli nie wywołuje wątpliwości co do zdolności
    spadkodawcy do sporządzenia testamentu, co do treści testamentu
    lub co do wzajemnego stosunku kilku testamentów.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-08-14 16:37:52
    Od: Dredd<...@...pl>

  • 10. Data: 2004-08-14 20:25:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Aug 2004, Rumcajs wrote:

> [...]
    >+ element zula podworkowego, od ktorej to osoby babcia nic nie chce ani nawet

    No to chyba powinniście (ty i babcia) zapoznać się z hasłem
    "wydziedziczenie". Obecność notariusza to jak na mój gust za mało
    żeby wydziedziczenie było automatyczne - polecam wątek o nieruchomości
    sprzedanej bez uprzednio uregulowanej kwestii drogi koniecznej.

    pozdrowienia, Gotfryd