eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy niepodpisana umowa o świadczenie usług internetowych jest ważna? › Re: Czy niepodpisana umowa o świadczenie usług internetowych jest ważna?
    From: Andrzej Kazuk <z...@g...pl>
    Subject: Re: Czy niepodpisana umowa o świadczenie usług internetowych jest ważna?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 02 Nov 2005 20:36:28 +0100

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Po pierwsze - umowa powinna być w formie pisemnej. Dostawca będzie miał
    > spore trudności z udowodnieniem jej zawarcia. Po drugie - z czego niby ten
    > miesięczy termin wypowiedzenia ma wynikać, skoro nie ma umowy? Nie ma
    > żadnego wypowiedzenia w tej sytuacji.
    No na tak też mi się wydaje. Ale w ustawie prawo telekoumikacyjne jest
    napisane tak(art 56.):
    2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych,
    w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
    zawiera się w formie pisemnej.
    A punkt 5 to
    5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych
    zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych obejmujących, w
    szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatu
    publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci dostawcy usług.

    I czy nie można pod ten 5 punkt podciągnąc tego że ja płaciłem.

    > I tak i nie. Umowa powinna była być na piśmie zawarta. Skoro nie zawarłeś
    > umowy na piśmie, płaciłeś i miałeś Internet, to mimo wszystko jakaś umowa
    > was łączyła.
    Tylko ustne ustalenia, w których nie było słowa o terminie wypowiedzenia.
    > Na pewno w gorszej sytuacji jest dostawca - nie ma umowy na
    > piśmie. Nie ma również żadnego okresu wypowiedzenia, jeśli się na taki nie
    > zgadzałeś. I to dostawca będzie miał większe problemy żeby udowodnić, że
    > mimo braku umowy na piśmie Ty mu płaciłeś, a on Ci dostarczał Internet.
    > Przy odrobinie tupetu można by spróbować od gościa w ogóle wyciągnąć
    > pieniądze za wszystkie faktury jako wystawione i zapłacone bez istnienia
    > podstawy prawnej (umowy). No, ale to dla tupeciarzy, bo dostawca pewnie
    > udowodni, że dostarczał Internet i że umowa mimo wszystko istniała.
    No to zostawimy tupeciarzom. Ja chcę mieć tylko spokoje sumienie, że jego
    niedbalstwo jest winne. Co prawda niecnie je wykorzystuję ...ale nie mówiąc
    za wiele on mi trochę za skórę zalazł i jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie..

    Andrzej K.