  • 31. Data: 2005-07-26 03:17:07
    Temat: Re: Czy mozna zwolnić za spódniczkę?
    Od: "Kotlet schabowy" <P...@w...pl>

    > Jako inicjator wątku nie powinieneś pisać "EOT",
    > bo to nie jest za bardzo poważne.

    EOT do podwątku tego wątku dotyczącego schizofrenii.
    Głowny watek dotyczący zwolnienia z pracy jest jak najbardziej
    aktualny.

    Kotlet schabowy

  • 32. Data: 2005-07-26 06:04:06
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Kotlet schabowy" <P...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ano zmyślam .
    > Dlaczego prawo ma się zajmować istniejącymi problemami jak można wymyślić
    > tyle nieistniejących :) ?
    Problem wcale nie taki nierealny.
    Dawno, dawno temu, gdy nosiłem włosy długie prawie do pasa i szeroką długą
    brodę, a było to w czasach jedynie słusznej fryzury z przedziałkiem - także
    chciano mnie zwolnić z pracy w szacownej instytucji z powodu wyglądu - mimo,
    że pracowałem w dziale nie mającym kontaktu z klientami. Ale nie dało się -
    byłem "pod ochroną prawną", jako mąż zaufania rady zakładowej, wybrany na tę
    funkcję przez załogę zakładu. I nadal, jak widać, nie wartość człowieka się
    liczy, tylko jego wygląd.
    WSm

  • 33. Data: 2005-07-26 06:22:49
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Kotlet schabowy napisał(a):

    > A jezeli to będzie transwestyta ??

    chyba raczej chodzi ci o transseksualiste

  • 34. Data: 2005-07-26 10:59:29
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej ZHT" <P...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Po trzech okresach próbnych pracownik spisywał się dobrze więc
    > zaproponowałem mu stałą pracę , nastepnie podpisalismy umowę.
    > Przez pierwszy miesiąc wszystko było ok ale od jakiegoś czasu
    > pracownik(męzczyzna) zaczął przychodzić do pracy w spódniczce(mini)
    zamiast
    > spodni spod , której widać jego wydepilowane nogi. Zagroziłem że go
    zwolnię
    > jezeli nie zacznie się normalnie ubierać , ten odpowiedział mi że mamy
    > równouprawnienie i ma prawo ubierać się jak kobieta i , że go dyskryminuję
    > bo gdyby na jego miejscu była kobieta to bez problemu mogłaby pracować w
    > takim stroju(ma tu rację ale to byłaby KOBIETA...). Stwierdził że jezeli
    > straci pracę to wystąpi do sądu pracy o stosowne odszkodowanie i wygra.

    nie umiem odpowiedziec bezposrednio na Twoje pytanie ale sprobuj podejsc do
    zagadnienia innaczej
    -stworz regulamin pracy a w nim zapis, ze pracownik obowiazany jest ubierac
    sie tak i tak (np: zgodnie z obowiazujacymi kanonami mody w szczegulnosci
    kobiety to to i to a spodniczka nie krotsza niz 10cm (he he), mezczyznie
    spodnie z nogawkami niekrotszymi niz 5 cm ponizej kostki....)
    -daj ubrania sluzbowe (mozesz je kupis u mnie na przyklad:) ) i regulamin
    pracy w ktorym napiszesz: pracownikowi nie wolno przebywac na terenie
    zakladu pracy w ubarniu innym niz sluzbowe z wyjatkiem okresu niezbednego do
    przebrania sie z odziezy prywatnej 10minut przed rozpoczeciem pracy i 15 po
    zakonczeniu)

    pozdrawiam
    bolo

    ps. osobiscie uwazam ze niestosowne ubranie moze byc przyczyna zwolnienia
    ale to jest moja prywatna opinia, najlepiej zadzwon do urzedu pracy albo
    urzedu miasta -czesto maja biura doradcze w zakresie prawa pracy

  • 35. Data: 2005-07-26 11:40:32
    Od: "Kotlet schabowy" <P...@w...pl>

    >stosunek pracy jest miedzy twoja firma a Pamem X jesli nagle bedzie Pani
    > X to oficjalnie nie pracuje u ciebie bo nie z taka osoba podpisana
    >byla umowa, ale pozatym zwykle wypowiedzenie

    Chyba nie bardzo bo idąc tym tropem mógłbym jako męzczyzna nabrac kredytów a
    po zmianie płci już jako kobieta nie musiałbym ich spłacać.
    Albo inaczej: jeżeli zatrudniony pracownik zmienia nazwisko to przecież
    chyba nie powoduje to nieważności umów podpisanych starym nazwiskiem ?

    Kotlet schabowy

  • 36. Data: 2005-07-26 11:46:23
    Temat: Re: [OT] Czy mozna zwolnić za spódniczkę?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    mariposa doux <m...@g...pl> naskrobał/a w

    > No kropka nie pachnie smazonym kotletem ;) Wiec wole rozmawiac z
    > kropką niz z potrawą ;)

    A jak rozmawiasz ze mną to widzisz:
    a) postać z kreskówki,
    b) żelkowe misie,
    c) cyberdemona z Dooma?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zycie to nie film... TO JEST WOJNA, MUSICIE ZABIJAC!

  • 37. Data: 2005-07-27 11:26:53
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 7/25/2005 9:54 PM, Kotlet schabowy wrote :
    > PS: Dowiedziałem się że pracownik w ciągu 2 miesięcy przejdzie operację
    > zmiany płci i będzi od tej pory formalnie kobietą .
    > Czy to coś zmienia ? Czy transwestytyzm moze być powodem wypowiedzenia umowy
    > o pracę?

    Twój pracownik cierpi na chorobę zwaną transseksualizmem i dokonuje
    terapii związanej ze zmianą płci -- zdaje się, że nawet refundowaną
    przez NFZ. W związku z tym, ewentualnie zwolnienie może, jak słusznie
    zauważył Twój pracownik być uznane za dyskryminację ze względu na
    chorobę i być potraktowanie jak zwolnienie osoby chorej na raka, ze
    względu na to, że jest chora na raka.

    I odnośnie skutków prawnych zmiany płci, to powoduje to w pierwszym
    rzędzie sprostowanie aktu urodzenia, a w konsekwencji pozostałych
    dokumentów, tak jakby to była omyłka pisarska.

    Literatura:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Transseksualizm

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 38. Data: 2005-07-27 11:30:27
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki:
    > I odnośnie skutków prawnych zmiany płci, to powoduje to w pierwszym
    > rzędzie sprostowanie aktu urodzenia, a w konsekwencji pozostałych
    > dokumentów, tak jakby to była omyłka pisarska.

    A juz calkiem po wszystkim moze nawet szef ja bzyknie. ;-)
    Pozdr. Dulek

  • 39. Data: 2005-07-27 14:40:46
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > I odnośnie skutków prawnych zmiany płci, to powoduje to w pierwszym
    > rzędzie sprostowanie aktu urodzenia, a w konsekwencji pozostałych
    > dokumentów, tak jakby to była omyłka pisarska.

    Jak to może się stosować do umowy o pracę? Pracodawca zatrudnił mężczyznę
    a tu nagle ma na etacie kobietę. W wielu przypadkach płeć pracownika ma
    znaczenie dla pracodawcy a tu nagle taka zmiana... Według mnie powinno to
    być podstawą do rozwiązania umowy o pracę, a jak jest według prawa?

    Albo inna sprawa, płeć zmienia mężczyzna żonaty i co, jego żona nie ma już
    męża tylo żonę?

    Alek

  • 40. Data: 2005-07-28 07:42:28
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Alek wrote:

> [...]
    > mężczyznę a tu nagle ma na etacie kobietę. W wielu przypadkach płeć
    > pracownika ma znaczenie dla pracodawcy a tu nagle taka zmiana...

    Płeć nie może mieć znaczenia. Mamy równouprawnienie. Serio.

    --
    Pozdro
    Massai