  • 1. Data: 2007-07-09 10:33:13
    Temat: Czy można sprzedać samochód nie zarejestrowany na obecnego właściciela?
    Od: abc__xyz <a...@o...pl>

    Cześć!

    Pytanie, jak w temacie. Czy jeżeli np. kupiłem auto (od osoby prywatnej)
    i go na siebie nie zarejestrowałem, to czy mogę je sprzedać?

    Pozdrawiam

    abc__xyz

  • 2. Data: 2007-07-09 10:54:31
    Od: "Bolek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "abc__xyz" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć!
    >
    > Pytanie, jak w temacie. Czy jeżeli np. kupiłem auto (od osoby prywatnej) i
    > go na siebie nie zarejestrowałem, to czy mogę je sprzedać?

    mozesz...
    tylko jesli nie dopelniles obowiazkowych formalnosci przy zakupie (chyba 30
    dni na rejestracje) mozesz miec nieprzyjemnosci ze strony US i wydzialu
    komunikacji

  • 3. Data: 2007-07-09 11:31:59
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Bolek porozsypywal nastepujace haczki:
    > tylko jesli nie dopelniles obowiazkowych formalnosci przy zakupie (chyba 30
    > dni na rejestracje) mozesz miec nieprzyjemnosci ze strony US i wydzialu
    > komunikacji

    Mylisz sie. Skarbowke interesuje tylko to, czy podatek (jesli byla taka
    koniecznosc) zostal oplacony. Rejestracja sie nie interesuje.
    Wydzial komunikacji interesuje sie, ale urzednikowi daje sie po prostu
    dwie umowy i nic nie powiedza - brak przepisow wykonawczych, brak
    konsekwencji za niedotrzymanie 30dniowego terminu rejestracji.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-07-09 11:37:50
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    Bolek napisał(a):
> [...]
    > dni na rejestracje) mozesz miec nieprzyjemnosci ze strony US i wydzialu

    jezeli nie byla oplacona w US umowa kupna-sprzedaży, to może mieć
    nieprzyjemności z US (termin chyba 14 dni), natomiast ja kiedyś
    zapłaciłem podatek od czynności cywilno-prawnych po 8 miesiącach i
    kosztowało mnie to tylko kilka zł odsetek. jeśli chodzi o rejestrację to
    trzeba to zrobić chyba w ciągu 30 dni, ale nie ma żadnych konsekwencji
    za przekroczenie tego terminu i WK nie robi żadnych problemów.

    --
    ganda

  • 5. Data: 2007-07-09 11:39:31
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    abc__xyz napisał(a):
    > Cześć!
    >
    > Pytanie, jak w temacie. Czy jeżeli np. kupiłem auto (od osoby prywatnej)
    > i go na siebie nie zarejestrowałem, to czy mogę je sprzedać?

    możesz. kupujący spisuje umowę z toba, a ty dołączasz swoją umowę z
    poprzednim właścicielem. natomiast twoja umowa musi byc oplacona w
    urzedzie skarbowym (druk PCC-1), chyba że wartość pojazdu nie
    przekroczyła 1000 zł.

    --
    ganda

  • 6. Data: 2007-07-09 11:43:45
    Od: "Bolek" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chyba w ciągu 30 dni, ale nie ma żadnych konsekwencji za przekroczenie
    > tego terminu i WK nie robi żadnych problemów.

    nie znam szczegułów ale znajoma ksiegowa opowiadal mi niedawno, ze jej
    klient dostal spora kare od WK za spoznienie... cos kolo 1kzl

  • 7. Data: 2007-07-09 12:44:45
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Bolek porozsypywal nastepujace haczki:
    > nie znam szczegułów ale znajoma ksiegowa opowiadal mi niedawno, ze jej
    > klient dostal spora kare od WK za spoznienie... cos kolo 1kzl

    Twoja ksiegowa musiala cos pomylic.
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-07-09 13:33:31
    Od: abc__xyz <a...@o...pl>

    Wszystkim bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Wynika z nich, że
    mogę auto sprzedać (podatek od czynności cywilno-prawnych i deklarację
    PCC-3 zapłaciłem i oddałem w terminie).

    Jeszcze raz dziękuję,

    abc__xyz

  • 9. Data: 2007-07-09 20:21:50
    Od: <s...@a...pl>

    > Wszystkim bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Wynika z nich, że mogę
    > auto sprzedać (podatek od czynności cywilno-prawnych i deklarację PCC-3
    > zapłaciłem i oddałem w terminie).

    Pamietaj jeszcze o obowiazku rozliczenia dochodu (jesli wystąpił) w
    PIT-36/7. Sprzedaż rzeczy nowych (nowych dla Ciebie, czyli używanych mniej
    niż pół roku) podpada pod PIT. A tu wnioskuję, że pół roku nie minęło.
    Dodatkowo jeśli takie coś by się zdarzyło ponownie, istnieje spore
    prawdopodobieństwo zainteresowania sprawą VATowców z Twojego US. Przy
    pierwszym takim handlu w większości przypadków VATowcy z US nic nie
    sprawdzają.

  • 10. Data: 2007-07-10 07:55:07
    Od: abc__xyz <a...@o...pl>

    Cześć!

    s...@a...pl wrote:

> [...]
    > prawdopodobieństwo zainteresowania sprawą VATowców z Twojego US. Przy
    > pierwszym takim handlu w większości przypadków VATowcy z US nic nie

    Dziękuję za dodatkowe uwagi. Na razie się tym nie przejmuję, gdyż cena
    sprzedaży będzie raczej niższa (i to dużo) od ceny zakupu.

    abc__xyz