    From: tokelau <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mozna pozwac ustawodawce?
    Date: Mon, 16 Aug 2010 08:35:03 -0700 (PDT)

    On 16 Sie, 15:34, BK <b...@g...com> wrote:
    > Ale kogo chcesz pozwac majac na mysli "ustawodawce" ?  Pozwac mozesz
    > Panstwo (Skarb Panstwa) o to, ze zlamal jakies normy prawa

    Co prawda pytania nie do mnie, ale tez odpowiem co sadze.

    Czy mozna wniesc do sadu pozew i jako pozwanego wskazac Skarg Panstwa?
    Chyba nie. Zatem musi w pozwie widniec jakas konkretna instytucja.
    Ustawodawcy dzialaja w ramach Sejmu, wiec chyba Sejm RP nalezy pozwac,
    a moze i Senat jednoczesnie?

    > Problem moze sie pojawic jesli chcesz pozwac ustawodawce nie dlatego,
    > ze ustawa jest niezgodna z aktem prawnym, z ktorym powinna byc zgodna
    > (prawem miedzynarodowym czy np. konstytucja) ale chcesz pozwac
    > ustawodawce bo po prostu Ci sie nie podoba ustawa. Wowczas to
    > faktycznie jest bez sensu.

    Bez sensu to sa niektore ustawy. Ustawa musi miec sens, powinna byc
    zgodna ze zdrowym rozsadkiem, czy zasadami wspolzycia spolecznego. Nie
    jest zgodne ze zdrowym rozsadkiem, aby kontroler nie mogl skontrolowac
    podmiotu ubiegajacego sie o licencje (czyli faktycznie nie wie komu ja
    przyznaje, przyznaje ja na piekne oczy (tzn. piekne papiery wystawione
    przez podmiot ubiegajacy sie o licencje) - jaki to ma sens?). Zdrowy
    rozsadek podpowiada, ze skoro ustawodawca popelnil blad, a za bledy
    trzeba odpowiadac, to dlaczego niby ustawodawca mialby byc wyjatkiem i
    za bledy nie odpowiadac?