    From: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można kserować książki?
    Date: Tue, 19 Nov 2002 09:23:59 +0100

    Użytkownik "Raldek" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:02111719465822@polnews.pl...
    > Hej. Co sądzicie o ostatnim szumie wokół kserowania książek? Najpierw w
    > wiadomościach poddali kserowanie wszechstronnej krytyce, jakoby
    sprzecznemu z
    > prawem. Krytykę wygłosił nawet dziekan wydziału prawa w Toruniu. Tymczasem

    ja tam dziekana wydz. Prawa UMK martwic nie chce, ale punkt ksero w ktorym
    pan ma na zapleczu ma komplety pokserowanych najpopularniejszych ksiazek
    znajduje sie o paredziesiat metrow od jego siedziby. Za pewne zgodnie z
    zasada ze pod latarnia najciemniej.
    Co do samego kserowania ksiazek- wiesz, ja uwielbiam korzystac z normalnych
    ;) nie skserowanych knig. Ale jesli w bibliotece wydzialowej maja 1-2
    egzemplarze do korzystania na miejscu, to naprawde do przedegzaminacyjnej
    nauki wole sobie skserowac potrzebne rozdzialy. Raz ze ksiazki sa pierunsko
    drogie (podreczniki- mowie o prawie- to wydatek ok 100 zl, bo oczywiscie
    profesorstwo zaleca Becka), dwa- po egzaminie male szanse na to ze je
    komukolwiek odsprzedam bo w miedzyczasie prawo sie zmienilo i w ksiegarniach
    leza nowe wydania. Ceny ksiazek w Polsce sa obecnie porownywalne do
    zachodnich przy kilkakrotnie (lekko liczac) nizszych zarobkach. Albo
    wydawnictwa zaczna wydawac ksiazki i pod studentow (ok, niech to bedzie
    klejone, w miekkiej oprawie) albo ksiazki beda kserowane. Albo prawo
    przestanie sie zmieniac co posiedzenie Sejmu ;)))

    Asiek