    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy można było zapobiec kradzieży OFE?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 19 Aug 2018 14:18:44 +0200

    Dnia Sun, 19 Aug 2018 00:53:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Na tym właśnie polega mądrość systemu ZUS-owskiego. Teoretycznie składka
    > zawsze jest odnoszona do płacy.

    Owszem, ale naraza nas na inne ryzyka. Spadek dzietnosci, emigracja.

    Te 30% zabezpieczenie kapitalowe wydawalo sie rozsadne, aczkolwiek nie
    w kraju rozwijajacym sie. Chociaz ... patrz nizej

    > No właśnie dlatego ja nie próbuję tego tak analizować.

    > No właśnie. Próbuje się nas przekonać, że są cuda. Zauważ, że przy 2
    > filarach z jednej strony płacisz świadczenia obecnie uprawnionym, a z
    > drugiej odkładasz na swoją emeryturę. Czyli jesteś dwa razy krojony.

    Skroil to mnie Tusk, wczesniej byly oszczednosci :-)
    Choc oszczednosci w obligacjach SP ... patrz wyzej :-)

    > Dobra dla kogo?

    Dla inwestujacych.
    Tak sie jakos okazywalo po porownaniu indeksow, ze obligacje dawaly
    najlepszy zysk.

    J.