  • Data: 2018-08-19 18:33:53
    Temat: Re: Czy można było zapobiec kradzieży OFE?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    z <...@...pl> pisze:

    > Dokładnie.
    > Tak się lemingi przyzwyczaiły do tych obietnic że już różnic nie
    > dostrzegają.
    > Ale o czym tu dyskutować kiedy piramida finansowa jest podstawowym
    > zabezpieczeniem emerytalnym.
    > Żeby było śmieszniej wymyślona kiedyś w zupełnie innej sytuacji
    > historycznej, gospodarczej, społecznej.

    Ale ona miała sens przy "rozruchu systemu" i ma jakiś sens przy wzroście
    demograficznym i przesuwaniu wieku emerytalnego w miarę wydłużania się
    długości życia.

    System oparty na inwestowaniu swoich własnych pieniędzy przenigdy nie
    zostanie rozpierdolony w drobny mak przez kolejny wielki kryzys
    kapitalizmu (masowe krachy giełdowe) albo kolejną wielką wojnę?
    System "ZUSowski" może w takiej sytuacji wystartować po raz kolejny.

    --
    A. Filip