  • 1. Data: 2004-12-05 11:26:29
    Temat: Czy-można-być-nigdzie-nie-zameldowanym?
    Od: "burtek" <b...@p...onet.pl>

    Niedługo będę się wyprowadzał z mieszkania lokatorskiego kwaterunkowego, gdzie
    byłem zameldowany od "starych, dobrych czasów PRL-u".
    Teraz będę wynajmował mieszkanie - pewnie - wiadomo - w "szarej strefie" - na
    prawach "użyczenia" - żeby właściciel nie płacił podatków.

    W związku z czym właściciel na pewno mnie nie zamelduje - i będę
    nigdzie-nie-zamedlowany.

    Czy w takim razie - będę mógł normalnie funkcjonować w społeczeństwie? Chodzić
    dalej do pracy? Brać kredyty w banku? I tak dalej.. i tak dalej..

    Bo słyszałem, że meldunek to jest relikt Komuny.. a teraz każdego interesuje
    tylko adres zamieszkania.

  • 2. Data: 2004-12-05 11:36:03
    Temat: Re: Czy-można-być-nigdzie-nie-zameldowanym?
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    burtek wrote:
    > W związku z czym właściciel na pewno mnie nie zamelduje - i będę
    > nigdzie-nie-zamedlowany.

    Domagaj sie meldunku od wlasciciela. Chyba, ze bedziesz wynajmowal cos po
    bardzo okazyjnej cenie i bez umowy. Jezeli ktos juz od jakiegos czasu
    wynajmuje mieszkanie to nie powinen miec wiekszych oporow z zameldowaniem
    (chocby czasowym). Moze to tylko troche potrwac (nikt od razu Cie nie
    zameludje bo moze sie okazac, ze nie bedziesz placil, albo ze jestes pijak
    lub diler itp.), do czasu az wlasciciel nabierze zaufania do Ciebie jako do
    najemcy.

    > Czy w takim razie - będę mógł normalnie funkcjonować w
    > społeczeństwie? Chodzić dalej do pracy? Brać kredyty w banku? I tak
    > dalej.. i tak dalej..

    Zalezy. Pracowac mozesz (choc nie we wszystkich zawodach), a co kredytu to
    raczej watpie.

    > Bo słyszałem, że meldunek to jest relikt Komuny.. a teraz każdego
    > interesuje tylko adres zamieszkania.

    Niestety w Polsce zbedna biurokracja nadal rzadzi. Pomimo, ze meldunek to
    czesto fikcja to w wielu miejscach jest potrzebny.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-12-05 18:19:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Domagaj sie meldunku od wlasciciela. Chyba, ze bedziesz wynajmowal cos po
    > bardzo okazyjnej cenie i bez umowy. Jezeli ktos juz od jakiegos czasu
    > wynajmuje mieszkanie to nie powinen miec wiekszych oporow z zameldowaniem

    Akurat wynajmujący nie musi o całym meldowaniu niczego wiedzieć.

    Wystarczy jakoś przekonać urzędniczkę, że faktycznie w danym miejscu
    mieszkasz - np. listy przychodzące na dany adres na Twoje nazwisko...

    Zasadniczo powinno wystarczyć słowo, ale...

    [ciach]

    > Niestety w Polsce zbedna biurokracja nadal rzadzi. Pomimo, ze meldunek to
    > czesto fikcja to w wielu miejscach jest potrzebny.

    Fakt. Jak mówiłem - meldunek powinien zostać zlikwidowany, a zamiast
    niego wprowadzić należy 'adres do korespondencji urzędowej' (a wszelka
    korespondencja polecona na dany adres dostarczona uznawana by była za
    skutecznie doręczoną).

    Niech mi ktoś przypomni - jak wygląda procedura obywatelskiego składania
    propozycji zmiany ustawy?

  • 4. Data: 2004-12-05 18:26:53
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    > mieszkasz - np. listy przychodzące na dany adres na Twoje nazwisko...
    > Zasadniczo powinno wystarczyć słowo, ale...

    Wiesz, w praktyce to na przykład u mnie wygląda to tak, że nie wystarczy
    ani słowo, ani listy, ani nawet rachunki na moje nazwisko od dostawcy
    prądu, ani nawet wypis z rejestru gruntów. Ma być aktualny odpis z ksiąg
    wieczystych - koniec, kropka.

    Aha, uprzedzając pytanie, nie składałem skarg, nie odwoływałem się -
    więc nie wiem co by było, jakbym szedł w zaparte.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2004-12-05 18:41:58
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "burtek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W związku z czym właściciel na pewno mnie nie zamelduje - i będę
    > nigdzie-nie-zamedlowany.

    A co z zameldowaniem na tymczasowo na okres jednego roku? Jest to chyba
    jakieś pośrednie rozwiązanie. Właścicielowi nic nie ubędzie w sensie nie ma
    się czego obawiać, że pan zajmie jego własność np. przez "zasiedzenie", a i
    pan będzie miał oficjalny adres. Po roku można odnowić i.t.d.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 6. Data: 2004-12-05 18:47:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czarek Gorzeński wrote:

> [...]
    >
    > Aha, uprzedzając pytanie, nie składałem skarg, nie odwoływałem się -
    > więc nie wiem co by było, jakbym szedł w zaparte.

    Trzeba było zażądać podstawy prawnej. Aktualnej.

  • 7. Data: 2004-12-05 18:56:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Trzeba było zażądać podstawy prawnej. Aktualnej.

    Art. 9. 1. Przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego należy przedstawić
    dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument
    pozwalający na ustalenie tożsamości.
    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu.

    KG

  • 8. Data: 2004-12-05 19:05:52
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    kam wrote:
> [...]
    > wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny
    > dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

    Czyli umowa najmu powinna wystarczyc ?

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 9. Data: 2004-12-05 19:51:00
    Od: "RAV" <r...@o...pl>

    tak

    --
    Pozdrawiam - RAV
    GG: 4750296...TLEN: ravsite...SKYPE: rafalkudlinski

  • 10. Data: 2004-12-05 22:25:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > Art. 9. 1. Przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego należy przedstawić
    > dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument
    > pozwalający na ustalenie tożsamości.

    A, fakt... Było w ostatniej poprawce.

    Bo przed tą poprawką z kwietnia br. to zasadniczo wystarczało 'na gębę'.
    Sorki, mój błąd...