  • 1. Data: 2002-11-12 12:15:59
    Temat: Re: Czy mozliwe jest uzyskanie meldunku na podstawie zasiedzenia?
    Od: R...@e...co.za (Roman Koryl)

    >>> x...@n...spam.megapolis.pl 11/12/02 02:04pm >>>

    Witam!

    >Czy ?ona mo?e w jakikolwiek spos=b uzyska? w tym mieszkaniu meldunek
    >bez mojej zgody? Obi?o mi si? gdzie? o uszy, ?e jest to mo?liwe na
    >podstawie zasiedzenia czy czego? takiego. Szybka pomoc potrzebna.
    >plissssss!!!

    Zameldowanie jest stwierdzeniem faktycznego pobytu pod danym adresem i
    jest to czynnosc administacyjna-prawna. Zasiedzenie jest czynnoscia
    cywilno-prawna, poza tym terminy zasiedzenia sa 20 i 30 lat przy dobrej
    i zlej wierze.
    Pzdr R

  • 2. Data: 2002-11-12 12:51:26
    Od: "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl>

> [...]
    > jest to czynnosc administacyjna-prawna. Zasiedzenie jest czynnoscia
    > cywilno-prawna, poza tym terminy zasiedzenia sa 20 i 30 lat przy dobrej

    No ale je?li uda jej si? zameldowa?, to nie ma mo?liwo?ci usuni?cia jej z
    tego mieszkania. A pozatym jast co? takiego, jak meldunek tymczasowy. Jak
    ma si? jesdno do drugiego, i ponawiam pytanie:
    Czy mo?e ona zameldowa? si? w tylko moim mieszkaniu w?asno?ciowym bez mojej
    zgody?
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 3. Data: 2002-11-12 13:45:15
    Od: "Adaś N." <N...@f...onet.pl>

> [...]
    > ma si? jesdno do drugiego, i ponawiam pytanie:
    > Czy mo?e ona zameldowa? si? w tylko moim mieszkaniu w?asno?ciowym bez

    Ustaw sobie najpierw kodowanie polskich znakow albo ich nie uzywaj, nie da
    sie czytac :o(
    Pozdrawiam Adam

    Adaś N.
    (((.)))
    ***********************

  • 4. Data: 2002-11-13 21:36:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Nov 2002, X_o_r_e_h_t wrote:

> [...]
    [...]
    >+ No ale je?li uda jej si? zameldowa?, to nie ma mo?liwo?ci usuni?cia jej

    Oświeć mnie skąd masz taką wiedzę ?
    DlaTwojejWiadomości: panowały sobie dwie opinie na temat znaczenia
    faktu zameldowania. Niezależnie od tego "było w ustawach" część
    interpretatorów uważała że "jak zameldowany to ma prawo mieszkać",
    mimo że przepis który coś takiego stwierdzał znany nie był :]
    Argumentacja "jak przyjdzie policja i pokaże zameldowanie"
    miała, co gorsza, pewne podstawy - bo takich urzędników co
    też mieli klapkę "zameldowanu->ma prawo wejść" było sporo :()
    Szczęśliwie Trybunał Konstytucyjny dostał od RPO pytanie, przewrotnie
    (z pktu widzenia tematu) podchodzące do sprawy "od drugiej strony";
    chodziło o to, czy osoba która *powinna* się zameldować, bo
    *faktycznie przebywa* - tylko właściciel mieszkania się uchyla
    od potwierdzenia tego faktu - musi uzyskać potwierdzenie.
    Odpowiedź była zgodna z literą prawa: "nie, bo zameldowanie
    stwierdza fakt przebywania a nie czyjejś zgody" (tak z grubsza
    - na tekst niedawno zapodawałem link, spytaj googla :)).
    Tłumacząc na nasze - zameldowanie nie jest WOBEC TEGO nie
    jest wykładnikiem ŻADNEGO prawa do lokalu, bo KAŻDY może
    iść i oświadczyć że mieszka u ciebie pod stołem.

    Natomiast w opisywanym przez ciebie przypadku popełniłeś
    wykroczenie - jako dysponent mieszkania miałeś obowiązek
    zameldować osoby które w nim mieszkały... w tym twoją żonę
    oczywiście !
    [...]
    >+ Czy mo?e ona zameldowa? si? w tylko moim mieszkaniu w?asno?ciowym
    >+ bez mojej zgody?

    No to już wiesz :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który ma "wymeldowanie z urzędu" w toku. Od roku :])

  • 5. Data: 2002-11-14 17:30:15
    Od: A...@k...net.pl

    "X_o_r_e_h_t" <x...@n...spam.megapolis.pl> napisał:

    >Czy mo?e ona zameldowa? si? w tylko moim mieszkaniu w?asno?ciowym bez mojej
    >zgody?
    Potrzebuje potwierdzenia prawa przebywania w lokalu od wlasciciela
    budynku, nie ciebie (choc nawet i to nie jest to konieczne, po
    ostatnim wyroku TK)

    Artur Golański