eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mogę wystąpić na rozprawie jako pokrzywdzony? (Śmierć dziadka). › Re: Czy mogę wystąpić na rozprawie jako pokrzywdzony? (Śmierć dziadka).
    From: "Roki" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę wystąpić na rozprawie jako pokrzywdzony? (Śmierć dziadka).
    Date: Tue, 29 Jan 2008 10:31:23 +0100

    > nie wiem, nie pamiętam, a może jako oskarżyciel posiłkowy zobacz

    Pokrzywdzony aż do rozpoczęcia przewodu sądowego może zgłosić, iż będzie
    działał jako oskarżyciel posiłkowy - jednak ja nie mam statusu
    pokrzywdzonego (przynajmniej tak wynika z pism procesowych kierowanych do
    mnie).

    > No, ale czy nie mogą pozostać na sali, gdy już złozyli zeznanie...?
    > Oczywiście kiedy sąd nie wyłączył jawności.

    Po złożeniu zeznań (z tego co mi wiadomo) - co do zasady mogą. Jednak ja bym
    chciał być obecny podczas całej rozprawy.

    > Mówi, że czeka przed przesłuchaniem, nic nie mówi, aby wychodził po.

    Tak. Jednak ja bym chciał być na całej rozprawie - a nie tylko na części po
    moich zeznaniach.

> [...]
    > nieznacznie i nawet nieświadomie mogliby inaczej zeznawać niż "na czysto".
    > Jest nawet taki dział nauki, jak psychologia zeznań świadków, na prawdę
    > jest bardzo dużo badań pokazująych różne ciekawe efekty pracy naszego
    > umysłu w róznych warunkach, często nawet mimo dobrych chęci...
    > Co do jawności, to świadek nie jest stroną, więc i tak bieżąca obserwacja
    > postępowania nic mu nie da. A jawnośći jest, przecież inni mogą wejść,
    > zapamiętywać i robić notatki czy za zgodą sądu nagrywać i potem pokazać
    > temu świadkowi jak wróci do domu co się działo przed jego zeznaniami na

    Rozumiem to doskonale. Dlatego nie robię sobie zbyt dużych nadzieji.
    Myślałem, że istnieje jakaś "furtka" aby mógł na całej rozprawie być.
    Kpk mówi, że pokrzywdzony ma uprawnienie do obecności na całej rozprawie
    nawet jeżeli zeznaje jako świadek. Dlatego pomyślałem, że jak będę
    występował jako pokrzywdzony to będę mógł zgłosić taki wniosek.
    Pozdrawiam.