  • Data: 2009-11-14 19:34:59
    Temat: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Od: Robert <"spam_usuń_to"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13 lis o godzinie 22:02, na pl.soc.prawo, BK napisał(a):

    > Respekt, ze sie potrafisz do bledu przyznac.

    Do błędu?
    Nie każda umowa musi być zawarta na piśmie. Przepisy kodeksu cywilnego nie
    nakładają obowiązku zawierania umowy w jakiejś szczególnej formie, tzn. że
    umowa kupna/sprzedaży może być zawarta tak w formie ustnej jak i pisemnej.
    Mimo wszystko ze względów bezpieczeństwa lepiej spisać umowę, aby mieć
    dowód zwłaszcza w przypadku kupna samochodu. ,,Przy sprzedaży na raty, na
    przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub na próbę oraz sprzedaży za cenę
    powyżej dwóch tysięcy złotych sprzedawca jest obowiązany potwierdzić na
    piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej umowy" taki wymóg stawia
    przed sprzedawcą ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    Ponadto umowy, których spisanie jest wymagane to umowy:
    - z biurami podróży,
    - z ubezpieczycielem,
    - z bankami.
    Pamiętaj, że podpis złożony pod umową oznacza, że godzisz się na wszystkie
    warunki zawarte w umowie, dlatego należy przed podpisaniem poświęcić chwilę
    i dokładnie przeczytać umowę. Ponadto powinieneś pamiętać, że nie należy
    fałszować podpisu, nawet za osobę bliską, gdyż jest to przestępstwem: ,,kto,
    w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument lub takiego
    dokumentu jako autentycznego używa, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5"(art.270 §1
    kodeksu karnego).

    > ps. Nie zebym lubil sie czepiac - absolutnie nie ma problemu z
    > rejestracja auta kupionego na umowe ustna, przynajmniej w Polsce
    > [wielokrotnie sprawdzone doswiadczalnie:)].

    Zadziwiłeś mnie. Zdradź tajemnicę jak dokonałeś wyrejestrowania samochodu,
    jak do "ODubezpieczyłeś" i w ogóle - jak taki "bezumowy pisemnej" samochód
    zarejestrowałeś.
    Oczywiście, nie mówisz chyba ze kupiłeś "od firmy" samochód na fakturę - bo
    o zmienia posta rzeczy.

    --
    Robert