  • Data: 2009-11-13 18:42:19
    Temat: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Lis, 18:53, "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:8817b81f-6a13-48fb-9443-6c934380701c@
    a32g2000yqm.googlegroups.com...

    > Moze nie wpuscic kogos kto ma wazny bilet. Oczywiscie nie w tak
    > abstrakcyjnej sytuacji jak Ty opisujesz ale kino w osobie biletera
    > moze odmowic Ci swiadczenia uslugi.
    > ---------------------------------
    >
    > Dlaczego skarpetki miałby by być mniej uprzywilejowanym powodem nie
    > wpuszczenia do kina od butelki wody?
    >
    > Pozdr Przermek

    A gdzie ja twierdze, ze sa jest mniej uprzywilejowanym? :) Kolega
    wyzej twierdzil, ze bileter nie chce wpuscic bo mu sie skarpetki _nie
    podobaja_, a zalozyciel tematu mowil o sytuacji kiedy umowa
    przewiduje, ze nie mozna wejsc z jedzeniem/piciem [swoja droga - news
    - w multikinie przechowaja Ci zakupy na czas seansu w depozycie:)].

    Jest roznica. Mozna sobie wyobrazic sytuacje, w ktorej kino w
    regulaminie narzuca jakis ubior - jesli bylaby to czesc umowy - to why
    not? Lecz tutaj sie nie dogadamy bo to juz nie kwestia jakiegos
    jasnego przepisu prawa tylko osobistych pogladow i nie bedzie
    jednoznacznej obiektywnej odpowiedzi na pytanie czy do kina mozna
    wpuszczac ludzi jedynie w okreslonym stroju. To musialby rozstrzygnac
    np. SOKiK i mielibysmy jakas oficjalna wykladnie przepisow :)

    Na 101% mozna wymagac jakiegos ubioru jesli jest to uzasadnione [buty
    w krengielni czy na sali gimnastycznej] - czy mozna wymagac jakiegos
    ubioru bez uzasadnienia [np. wpuszczamy tylko ludzi w czerwonych
    swetrach]. Osobiscie uznalbym - czemu nie, niech sobie robia co chca.
    Zaden normalny przedsiebiorca nie wprowadzi takiego ograniczenia bez
    jakiegos sensownego powodu [bo zabije sobie biznes] wiec jesli ktos
    wprowadzi to czemus to sluzy [marketing?].

    Ale jak mowie - kwestia nie do rozstrzygniecia w racjonalnej i
    logicznej dyskusji. Pogodzic by nas mogl tylko sad [najlepiej SOKIK
    albo SN :)].