    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Date: Thu, 12 Nov 2009 20:27:49 +0100

    qk.googlegroups.com>
    napisał:
> [...]
    qd.googlegroups.com
    > Dzizas. A od kiedy jest jakis ustawowy wymog zbierania takiej zgody na
    > pismie?
    > I samochod sobie mozesz kupic "na gebe". Umowa zawarta ustnie to taka
    > sama umowa jak umowa pisana.

    Oczywiście, z tym że jak zawrę z Tobą umowę na gębę i Ty mi wydasz samochód
    a ja zapłacę, to podnoszenie przez Ciebie później, że sie zgodziłem na to,
    ze samochó moze być bez silnika i kierownicy p oprostu bedzie neiskuteczne.
    A jak zawrzemy pisemna umowę, w której ten warunek będzie ajwnie zawarty,
    to wszystko będzie OK, bo nie ma zakazu sprzedaży samochodu bez silnika i
    kierownicy.

    > A tu jakas urzedniczo-prlowska menetalnosc, ze umowa to jest umowa jak
    > jest na pismie.

    No bo przepiosy prawa cywilnego normują, keidy ma być w jakiej formie. W
    wypadku samochodu granicą przeważnie bywa kwota.

> [...]
    > to warunki okreslone w regulaminie.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Umowa_adhezyjna - znasz takie cudo jak
    > umowa adhezyjna?
    > Skad u was jakis poroniony pomysl, ze musze od ludzi zbierac jakies
    > zgody na pismie?
    > Boze drogi - nic osobistego Panowie - ale czuje sie jak na "matolowce"
    > dla oficerow MO w latach PRL.
    > Nie ma papieru - to nie ma umowy. Nie ma podpisu to nie ma zgody.
    > Pora oprzytomiec i zrozumiec, ze wiekszosc umow to umowy, w ktorych
    > wyrazamy dorozumiana zgode i zazwyczaj nie mamy ich na pismie.

    Wiesz, nie wystarczy przeczytanie kilku artykułów. Trzeba je zrozumieć.
    Poza tym to wszystko jest w tzw. "ogólnym kontekście".