    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    Date: Tue, 10 Nov 2009 23:35:54 +0100

    "Łukasz Kalbarczyk" <l...@t...net>
    > Czy do kina mogę wnieść własny napój/jedzienie itp.?

    Jest swoboda zawierania umów. Częścią umowy są zasady świadczenia usług.
    Jeśli usługa kinowa wymaga pozostawienia żywności to albo tę usługę kupujesz
    albo nie (idziesz do kina, gdzie można)

    > Jak reagować na zaczepki bileterów typu "nie może
    > pan z tym wejść, bo to nie zostało kupione u nas" albo
    > "może pan ewentualnie to zjeść tutaj przy nas"?

    Zakładając, że kontroler jest przedstawicielem usługodawcy i taka zasada
    obowiązuje to albo Ci drzwi otworzy, zejdzie z drogi, albo nie (wtedy nie
    masz żadnego prawa wejść siłą).
    Jeśli uważasz, że niewpuszczając narusza Twoje prawa albo kino nie wywiązuje
    się z umowy, skieruj pozew do sądu cywilnego.
    Jakiekolwiek próby stosowania przemocy, przepychania zarówną z jego strony
    jak i Twojej, stanowić mogą przestępstwo conajmniej naruszenia nietykalności
    cielesnej (ścigane z oskarżenia prywatnego). Bileter też nie ma prawa
    rekwirować Ci Twoich rzeczy, jedzenia, aparatu fotograficznego itp.

    > Co z własnością, posiadaniem i wolnością?

    Nic. Do filharmonii też w płaszczu nie wejdziesz, nie mówiąc o chipsach.