    From: "Wirtualna" <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy meldunek znosi koniecznosc uzyczania?
    Date: Fri, 7 Nov 2003 17:47:19 +0100

    Użytkownik "X_o_r_e_h_t" <xoreht@maps_on.megapolis.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns942C9B56D79DCxorehtmegapolispl@193.219.28.2.
    ..
    > Ale to ze BIORACY moze sobie je wynajac musi byc na pismie, czy tez moze
    > byc na gebe??
    musicie jedynie USTALIC w umowie, ze moze dalej wynajac - a jaka jest forma
    umowy uzyczenia (pisemna czy ustna) to bez znaczenia

    > Czyli co? Ja musze odprowadzic podatek od uzyczenia,
    ??? podatek od uzyczenia? uzyczenie jest z zalozenia DARMOWE, wiec chyba nie
    jest opodatkowane... (ew. zapytaj o podatek na pl.soc.prawo.podatki), ale
    jak dla mnie, to nie jest ani czynnosc prawna opodatkowana, ani tez zadnego
    dochodu nie generuje...

    chyba ze nie masz na mysli uzyczenia lecz najem, a najemca ma mieszkanie
    podnajac - wtedy kazdy "wynajmujacy" placi podatek, choc koszty uzyskania
    przychodu mozna pewnie jakos zaksiegowac (jak? pl.soc.prawo.podatki - ja nie
    wiem, nie moja branza)

    > a BIORACY od wynajmu?
    jesli stanowi dla niego przychod - a stanowi, to wlicza sie do PIT

    > Generalnie chodzilo mi o to, czy jesli osoba jest zameldowana w mieszkaniu
    > to dalej jest mowa u uzyczeniu czy w tym wypadku nie ma takiej
    mozliwosci??
    > Bo w ten sposob trzeba by placic podatek od wszystkich zameldowanych w
    > mieszkaniu, bo byloby to wg US uzyczanie. A tak przeciez nie jest.

    nie bardzo rozumiem

    uzyczyc mozna rzecz swoja lub bedaca przedmiotem najmu, dzierzawy badz
    uzyczenia (o ile umowa na to pozwala)

    osoba zameldowana nie jest strona umowy uzyczenia

    nie bardzo rozumiem, co ma umowa uzyczenia do podatkow

    p.
    w,