    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy matka moze od syna zadac alimentow?
    Date: 3 Jan 2004 20:13:57 GMT

    > Fajny pomysł, tylko spróbuj to udowodnić przed sądem w praktyce.

    To odpowiedz trochę niegoda prawnika. Wydaje mi się że można
    udowodnić naganne postępowanie matki wobec dziecka. Żadna
    rewelacja.

    > Po za tym te zasady współżycia społecznego, to taka ostatnia
    > deska ratunku.

    Czy dlatego że jest ostatnią deską ratunku radzisz pozwanej w takiej
    sytuacji rezygnować z niej?

    > To co piszesz jest w praktyce bardzo ciężkie do udowodnienia. To są
    > nieostre rzeczy. A jak wykażemy, że mamusia miała 100.000
    kapitału na
    > początku roku i popadła w ubóstwo, bo w tym czasie to wydała,
    jednocześnie
    > mamusia nie potrafi wykazać, że wydała to na leki to sprawa może
    być w
    > łatwy sposób do wygrania.

    Znacznie wykraczasz poza podany casus, co nie jest pewnie zbyt
    przydatne dla pytającej.

    Na koniec mogę przytoczyć tylko orzeczenie sądowe (wzięte nomen
    omen z tzw. praktyki, a więc chyba można o tych sprawach mówić
    przed Sądem w praktyce...)

    1987.12.16 uchwała SN, III CZP 91/86, OSNC 1988/4/42
    cała izba Izba Cywilna i Administracyjna

    (...)
    VIII W razie rażąco niewłaściwego postępowania osoby uprawnionej do
    alimentów, budzącego powszechną dezaprobatę, dopuszczalne jest
    oddalenie powództwa w całości lub w części ze względu na zasady
    współżycia społecznego (art. 5 k.c.). Nie może to nastąpić, gdy
    uprawnionym jest małoletnie dziecko.

    -> http://usenet.pomocprawna.info