    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy matka moze od syna zadac alimentow?
    Date: Fri, 02 Jan 2004 02:29:46 +0100

    On Thu, 01 Jan 2004 21:57:03 +0100, rena wrote:

    > "przypadek" ktory znam osobiscie zadluza sie na prawo i
    > lewo, szasta pieniedzmi, za ktore da sie godnie zyc - o ile sie nimi nie
    > szasta. na dzien dzisiejszy jest na skraju bankructwa, bo lepiej kupic nowy
    > samochod niz zaplacic czynsz:(

    W takim razie skup się na tym:
    1) że syn za swoje pieniądze musi utrzymać dzieci, którym przede wszystkim
    stara się zapewnić godne życie, nie wiem, może jeszcze żonę. W takiej
    sytuacji trzeba przedstawić dowody na to, że posiadane pieniądze przy
    rozsądnym gospodarowaniu wystarczają na niezbędne potrzeby jego rodziny,
    które trzeba przedstawić sądowi
    2) że matka posiada majątek, który wystarcza na godne życie:
    samochód, mieszkanie (wpisz co jeszcze). Że szasta pieniędzmi, które ma.

    Jeśli przeciwstawisz potrzeby niewinnych dzieci potrzebom ich
    nieodpowiedzialnej babci masz szansę wygrać sprawę.

    Co zaś do informacji, że ta kobieta była złą matką- z jednej strony nie warto
    przedstawiać
    tego jako argument, bo nim nie jest. Argumenty trzeba mieć pewne i na
    temat. Natomiast warto poinformować o tym sąd, ale najlepiej podając ze 2
    sugestywne przykłady takich zachowań, po to, żeby sąd wyrobił sobie opinię
    o obu stronach.
    Pozdrawiam,
    MArta