  • Data: 2008-11-13 00:02:03
    Temat: Re: Czy mam prawo żądać paragonu/faktury?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zasadniczo już się wyjaśniło, ale dla porządku jeszcze
    jeden aspekt:

    On Wed, 12 Nov 2008, ant wrote:

    > Witam,
    >
    > temat Allegro, chcą ode mnie 25zł i straszą sądem. Dałem im już delikatnie
    > do zrozumienia (zanim mnie straszyli sądem), że nie przelewam nigdzie
    > pieniędzy tylko dlatego, że ktoś/jakiś automat prosi/każe mi to zrobić
    > w mailu.

    Przecież podstawą zapłacenia nie jest jakiś mail od automatu.
    To nie mail wygenerował ten dług!
    Dług powstał na skutek *umowy* i nie ma manewru - jeśli umowa nie
    zawiera słów "podstawą zapłaty jest prawidłowo wystawiona faktura"
    to podstawą zapłaty jest to co zapisano w umowie, a NIE jakaś
    tam faktura!
    :D

    > Przelewam pieniądze na podstawie rachunków/faktur w formie
    > papierowej bądź elektronicznej.

    Ale Twoje przepisy nie obowiązują polskich sądów ;)

    > No czyż nie LOL? Jaki oni klienta traktują?

    Nim pójdziesz "na noże" to najpierw sprawdź, czy w razie
    pójścia w zaparte mogą Cię poinformować, że owszem, fakturę
    wystawili i można ją odebrać u nich w siedzibie...
    (bo w większości przypadków wystawca MOŻE tak zrobić,
    obowiązek doręczenia istnieje pośrednio tylko w rzadkich
    przypadkach).

    pzdr, Gotfryd