  • Data: 2003-04-22 20:06:44
    Temat: Re: Czy ma prawo mnie przeszukac ?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski wrote:
    > 2. w tytule rozdzialu wymienia się, do tego po przecinku, kilka
    > określeń
    > 3. jeśli na podstawie tytulu rozdzialu chcesz nadawac komuś
    > uprawnienia, to ja rezygnuje z dalszej dyskusji. Przy okazji określ
    > sobie uprawnienia Policji z tytułu rozdział: 'przepisy ogólne'

    Tak, ale:
    1) mamy tam przecinek, który nie przesądza o tym, że słowa "w portach i
    na dworcach" itd nie odnoszą się do kontroli osobistej.
    2) dlaczego kontrola osobista została w art.15 ustawy o Policji i tytule
    rozdziału rozporządzenia, który jest tylko powtórzeniem ustawy, włączona
    do tego punktu, a nie wyodrębniona jako samodzielne uprawnienie Policji?
    Jeśli miałaby być odrębnym uprawnieniem, przysługującym w każdych
    warzunkach to byłoby to jasno zapisane, tak jak inne.
    3) Jeśli nawet przyjąć Twoją interpretację, że kontrola osobista nie
    jest dokonywana wyłącznie w takich warunkach, to prowadzi to do wniosku,
    że ustawa o Policji zna dwie czynności polegające na tym samym - bo czym
    miałaby różnić się kontrola osobista, którą można dokonać wszędzie, od
    przeszukania osoby? Trochę to nieracjonalne, więc taką interpretację
    należałoby odzrzucić - pozostaje wtedy ta druga, że całość czynności
    wyliczanych po przecinku może mieć miejsce tylko we wskazanych warunkach.

    > Bzdura ! Wystarczy samo zatrzymanie człowieka np. do wyjaśnienia
    > zarzutów, sprawdzenia tożsamości. Zwalnia się po 48 godzinach i żaden
    > proces karny ! (np. ktoś kogoś pomówił, niesłusznie oskarżył itd.)

    A "ktoś kogoś pomówił, niesłusznie oskarżył" to niby co innego jak
    właśnie proces karny?

    KG