  • 1. Data: 2008-09-16 06:46:39
    Temat: Czy kontroler może żądać okazania dowodu osobistego?
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    przejrzałem prawo przewozowe i wynika z niego, że kontroler może co
    najwyżej skontrolować bilet. Czy w przypadku biletów imiennych może
    żądać okazania dowodu osobistego (albo innego dokumentu ze zdjęciem)?
    Regulamin przewozu warszawskiego ZTM mówi o okazywaniu dokumentu tylko w
    przypadku wypisywania kary.

    --
    Pozdrawiam,
    Iluminat

  • 2. Data: 2008-09-16 07:01:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-16, Iluminat <i...@N...gazeta.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > żądać okazania dowodu osobistego (albo innego dokumentu ze zdjęciem)?
    > Regulamin przewozu warszawskiego ZTM mówi o okazywaniu dokumentu tylko w

    Ale chyba kontroler może wezwać policję, której to dowód już będziesz
    musiał pokazać. A i pewnie zapłacić karę za wezwanie policji też
    będziesz musiał. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-09-16 07:06:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Ale chyba kontroler może wezwać policję, której to dowód już
    > będziesz
    > musiał pokazać. A i pewnie zapłacić karę za wezwanie policji też
    > będziesz musiał. :)

    Nawet wówczas gdy policjantowi okaże dokumenty i wszystko będzie
    w porządku?
    Ale, ale, co to jest "kara za wezwanie policji"? Wzywanie policji
    jest zabronione i karalne? Zresztą, niech się kanar martwi,
    w końcu to on wzywał.

  • 4. Data: 2008-09-16 07:27:49
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Wrz, 08:46, Iluminat <i...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > żądać okazania dowodu osobistego (albo innego dokumentu ze zdjęciem)?
    > Regulamin przewozu warszawskiego ZTM mówi o okazywaniu dokumentu tylko w

    Stare stare i sto pięćdziesiąt razy wałkowane.

    Teoria:
    W skrócie: kontrolerowi prawie nic nie wolno.
    Może wezwać policję i iść za tobą.
    Regulamin ZTM może mieć konsekwencje jedynie w dziedzinie prawa
    cywilnego dla pasażerów, ograniczenia wolności muszą być wyrażone
    ustawami.

    Praktyka jaka jest każdy widzi.

  • 5. Data: 2008-09-16 07:58:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Iluminat" <i...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żądać okazania dowodu osobistego (albo innego dokumentu ze zdjęciem)?
    > Regulamin przewozu warszawskiego ZTM mówi o okazywaniu dokumentu tylko w

    no to sie teraz chwile zastanow, bilet imienny jak sama nazwa wskazuje
    wystawiony jest na konkretna osobe i tylko ona moze sie nim poslugiwac, a
    wiec musisz byc ta osoba i musisz to udowodnic, jesli tego nie udowodnisz
    placisz kare, wiec kiedy wolisz pokazac dowod, kiedy jestes proszony o
    potwierdzenie tozsamosci, czy kiedy maja ci wlepic kare?

  • 6. Data: 2008-09-16 08:04:36
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 16 Wrz, 07:46, Iluminat <i...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > żądać okazania dowodu osobistego (albo innego dokumentu ze zdjęciem)?
    > Regulamin przewozu warszawskiego ZTM mówi o okazywaniu dokumentu tylko w

    Nie ma w regulaminie niczego o okazywaniu dokumentu uprawianiajacego
    do korzystania z biletu imiennego, ulgowego itp.? W KZKGOP jest taki
    paragraf.

  • 7. Data: 2008-09-16 08:07:35
    Od: Iluminat <i...@N...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 16 Sep 2008 09:58:37 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    > placisz kare, wiec kiedy wolisz pokazac dowod, kiedy jestes proszony o
    > potwierdzenie tozsamosci, czy kiedy maja ci wlepic kare?

    W sumie logiczne. Ale czy nie może to być świadek? Jakaś osoba, która
    potwierdzi, że ja to ja? Bo nie ma nic o tym, że muszę jakikolwiek
    dokument okazywać, żeby udowodnić, że ja to ja.

  • 8. Data: 2008-09-16 08:18:24
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Ale chyba kontroler może wezwać policję, której to dowód już będziesz
    > musiał pokazać.

    A to co on będzie robił w tym czasie to jego sprawa.
    Normalny człowiek będzie juz prawdopodobnie zajęty czym innym.

    > A i pewnie zapłacić karę za wezwanie policji też
    > będziesz musiał. :)

    Karę ? Za co niby ?

  • 9. Data: 2008-09-16 08:27:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-16, d852 <d...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Karę ? Za co niby ?

    Kiedyś była taka pozycja w cenniku opłat dodatkowych przewoźnika
    z którego korzystałem (wezwanie funkcjonariusza bez potrzeby).
    Teraz sprawdziłem i faktycznie takich nie ma.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-09-16 08:31:46