eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2007-08-13 21:40:07
    Temat: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: "tarirara" <t...@i...pl>

    czesc,
    kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go
    wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze.
    Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra
    wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą?
    może któreś z Was miało akurat z nimi jakąś styczność i moze pcos
    podpowiedzieć
    dzięki z góry



  • 2. Data: 2007-08-13 21:55:42
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    tarirara pisze:

    > kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go
    > wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze.
    > Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra
    > wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą?

    To tylko ich dobra wola... chyba że poza ich lokalem kupiłaś

    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 3. Data: 2007-08-13 22:21:14
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: "e<>n" <9...@b...com>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f9qk0r$3aj$1@inews.gazeta.pl...
    > tarirara pisze:
    >
    >> kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go
    >> wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze.
    >> Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra
    >> wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą?
    >
    > To tylko ich dobra wola... chyba że poza ich lokalem kupiłaś

    lub też istnieje tu jakaś okoliczność świadcząca o istotnej niezgodności towaru
    z umową (katalog możliwości jest otwarty, np. sprzedawca zapewniał, że pralka ma
    funkcję automatycznego "czegoś tam", a okazuje się, że nie ma), wtedy można
    dochodzić doprowadzenia do stanu zgodnego z umową np. poprzez wymianę, a kiedy
    te sposoby zaspokojenia okażą się niewykonalne lub nieekonomiczne, wtedy od
    umowy można odstąpić. konsument ma o tyle łatwe dochodzenie przed sądem, że
    odnośnie do istotnej niezgodności stwierdzonej w okresie pierwszych 6 miesięcy
    istnieje domniemanie, że była ona obecna w czasie zawierania umowy... wszystko
    to jest unormowane w obowiązującej ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej.


  • 4. Data: 2007-08-13 22:33:58
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>

    tarirara pisze:
    > czesc,
    > kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go
    > wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze.
    > Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich dobra
    > wola i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą?
    > może któreś z Was miało akurat z nimi jakąś styczność i moze pcos
    > podpowiedzieć
    > dzięki z góry
    >
    >
    Niedawno to przerabiałem. Paragrafów nie podam ale opisze jak to działa.
    Ustawa o handlu nie nakłada na sprzedawcy (zdajsie od 1995 lub
    99)obowiązku przyjęcia zwrotu pełnowartościowego towaru wyjątkiem jest
    sprzedaż zdalna (np. sklepy internetowe) gdzie kupujący ma prawo do
    zwrotu towaru w terminie bodajże 10 dni bez podania przyczyny(choc jest
    to obwarowane pewnymi warunkami). Z drugiej strony nie ma przepisu,
    który by tego zwrotu zabraniał przyjąć. Tak więc w przypadku sprzedaży
    stacjonarnej przyjęcie zwrotu pełnowartościowego towaru leży tylko w
    dobrej woli sprzedawcy. Dlatego nie załatwiaj nic na wariata i nie idź
    na udry. Najlepiej spokojnie pogadać ze sprzedawcą i jeżeli ma dobry
    dzień a przełożeni nie zabronili(jak mnie) to myślę że przymnie. Na
    pewno łatwiej będzie uzyskać wymianę niż zwrot gotówki.

    Dla osób które podniosą larum że "na zachodzie to nie ma problemów ze
    zwrotami" odpowiem. tak ale na zachodzie nikt nie wpada na pomysł
    kupienia telewizora plazmowego na 3 dni bo właśnie ma być finał ligi
    mistrzów.


    p,M


  • 5. Data: 2007-08-13 23:07:00
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 13 sierpnia 2007 23:40
    (autor tarirara
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <46c0cbe9$0$25129$f69f905@mamut2.aster.pl>):

    > czesc,
    > kupiłem kilka dni temu sprzęt AGD w EURO, ale mi nie pasuje i chce go
    > wymienić albo wógole oddać i odebrać pieniądze.
    > Proba o informację, czy EURO ma obowiązek go przyjąć czy to raczej ich
    > dobra wola

    Dobra wola.

    > i trzeba to wykłócić, jak sie nie zgodzą?

    Nie. Nie trzeba. Wręcz wskazane jest odejść grzecznie i bez awantur.


    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/
    * Forum Linuksowe: http://forum.linux.org.pl/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
    napisz tu: o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl
    a...@e...com.pl w...@l...pl


  • 6. Data: 2007-08-14 05:53:13
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu e<>n porozsypywal nastepujace haczki:
    > lub też istnieje tu jakaś okoliczność świadcząca o istotnej niezgodności
    > towaru z umową

    Jak rozumiesz pojecie 'towar bez wad'?

    --
    badzio


  • 7. Data: 2007-08-14 07:10:44
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: "Monika Kowalik" <k...@g...pl>

    Ja ostatnio wpadłam do Carrfura na szybkie zakupy. Wrzyciłam do koszyka
    czytadło z pierwszej z brzegu półki - była to Olivia bez rzadnych gażetów, bez
    folii. Przyznam że nie patrzyłam na cenę, bo jestem przyzwyczajona, że tego
    typu gazety raczej nie kosztują więcej niż 5 zeta (co najwyżej podrożała z 50
    gr). Przy kasie wydałam ok. 100 zł - jakież było moje zdziwienie jak na
    rachunku było prawie 17 zł. Oczywiście przy kasie załatwić nic nie można.
    Dodatkowym utrudnieniem był wrzeszczący brzdąc w koszyku. Uparłam się i
    poszłam do punktu obsługi z wiadmością, iż chcę zwrócić gazetę, ponieważ nie
    było żadnej widocznej informacji w formie np. folii na gazetce (jak to
    najczęściej się robi) lub wyłożenia ich jakoś osobno. Byłam zainteresowana
    gazetą, ale bez dodatków tańszą o jakieś 12 zł.
    Moja wina, bo już tak robię zakupy - nie przyglądam się zazwyczaj cenom jeśli
    znam towar, czy często kupuję w danym sklepie - dopiero rachunkowi się przyglądam.
    Pani na początku nie chciała przyjąć gazetki, która została praktycznie
    jedynie przeniesiona od kasy do punktu obsługi. To oczywiście wyłącznie moje
    wina, iż nie patrzyłam na cenę. No może. Ale robiąc bardzo często zakupy w
    sklepie na ok. 100 zł., chyba w takiej sytuacji mam prawo zrezygnować.
    Zważywszy na to że towar był "niepełnowartościowy" na półce. Oczywiście Pani w
    kasie również nie informuje "proszę odebrać gażety - dodatek do gazet w
    punkcie obsługi".
    W końcu po uzgodnieniu z przełożonym oddała kasę - z wielką łaską.
    Czy wy również macie problemy z "dobrowolnym" wydaniem dodatków do gazet typu
    płyty czy inne pierdoły? Najczęściej trzeba samemu o to dbać w dużych sklepach...

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 8. Data: 2007-08-14 08:13:21
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2007 07:10:44 +0000 (UTC), Monika Kowalik napisał(a):

    > W końcu po uzgodnieniu z przełożonym oddała kasę - z wielką łaską.
    > Czy wy również macie problemy z "dobrowolnym" wydaniem dodatków do gazet typu
    > płyty czy inne pierdoły? Najczęściej trzeba samemu o to dbać w dużych sklepach...

    Ja nie mam bo po prostu "na szybkie zakupy" wpadam tylko do małych
    sklepików - jest szybciej i właśnie mniej problemowo. Duże sklepy
    nie przejmują się pojedynczymi klientami - i tak tacy jak Ty, którzy
    wpadają na "szybkie zakupy" przyjdą tam znowu.

    Pozdrawiam,
    Henry


  • 9. Data: 2007-08-14 10:10:35
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: "e<>n" <9...@b...com>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
    news:f9rgph$eol$2@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu e<>n porozsypywal nastepujace haczki:
    >> lub też istnieje tu jakaś okoliczność świadcząca o istotnej niezgodności
    >> towaru z umową
    >
    > Jak rozumiesz pojecie 'towar bez wad'?

    towar może nie mieć wad (uszkodzeń technicznych, wad materiałowych,
    konstrukcyjnych etc.) , a mimo to być niezgodny z umową (na tym polegała właśnie
    istotna zmiana przepisów i dostosowanie ich do dyrektyw unijnych). ochrona praw
    konsumenta ma teraz bardzo szeroki zakres.


  • 10. Data: 2007-08-14 11:06:00
    Temat: Re: Czy konsument ma prawo do zwrotu towaru bez wad?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu e<>n porozsypywal nastepujace haczki:
    > towar może nie mieć wad (uszkodzeń technicznych, wad materiałowych,
    > konstrukcyjnych etc.) , a mimo to być niezgodny z umową (na tym polegała
    > właśnie istotna zmiana przepisów i dostosowanie ich do dyrektyw
    > unijnych). ochrona praw konsumenta ma teraz bardzo szeroki zakres.

    Dla mnie towar niezgodny z umowa ma wade - jest nia niezgodnosc z umowa
    i brak mozliwosci korzystania z produktu w sposob taki w jaki to sobie
    zaplanowalem
    --
    badzio

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1