  • 1. Data: 2009-05-18 12:55:53
    Temat: Czy coś mi możezrobić?
    Od: "MozeSieUda" <s...@o...pl>

    Jakiś czas temu ja jako Sprzedający podpisałem umowę przedwstępną kupna
    sprzedaży nieruchomości. Kupujący dostał kredyt, po czym ja rozmyśliłem się.

    Kupujący zapłacił już prowizję w banku w wysokości ok 3000zł, której teraz bank
    nie chce mu oddać. W tej sytuacji Kupujący żąda tej kwoty teraz ode mnie na
    podstawie, że jako nie wywiązałem się z umowy i przez to on stracił pieniądze.

    Czy w takiej sytuacji coś może mi zrobić?
    Dodam tylko że:
    - na umowie nie ma mowy o żadnych zaliczkach i zadatkach
    - umowa jest na moją żonę, ja tylko się na niej podpisałem, a mieszkanie jest
    wspólne

    Pozdrawiam
    Dziękuję za wszystkie opinie

  • 2. Data: 2009-05-18 13:07:18
    Temat: Re: Czy cos mi mozezrobic?
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <6...@n...onet.pl>, s...@o...pl
    says...>
> [...]
    > sprzedazy nieruchomosci. Kupujacy dostal kredyt, po czym ja rozmyslilem sie.
    >
    > Kupujacy zaplacil juz prowizje w banku w wysokosci ok 3000zl, której teraz bank
    > nie chce mu oddac. W tej sytuacji Kupujacy zada tej kwoty teraz ode mnie na
    > podstawie, ze jako nie wywiazalem sie z umowy i przez to on stracil pieniadze.
    >
    > Czy w takiej sytuacji cos moze mi zrobic?
    > Dodam tylko ze:
    > - na umowie nie ma mowy o zadnych zaliczkach i zadatkach
    > - umowa jest na moja zone, ja tylko sie na niej podpisalem, a mieszkanie jest

    Ale podpisa?e? si? jako ty czy jako ?ona?

  • 3. Data: 2009-05-18 13:07:22
    Temat: Re: Czy coś mi możezrobić?
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 18, 2:55 pm, "MozeSieUda" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    >  - na umowie nie ma mowy o żadnych zaliczkach i zadatkach
    >  - umowa jest na moją żonę, ja tylko się na niej podpisałem, a mieszkanie jest

    To nie byl akt notarialny?

  • 4. Data: 2009-05-18 13:20:39
    Od: "MozeSieUda" <s...@o...pl>

    > To nie byl akt notarialny?

    Nie, to nie był akt notarialny.

  • 5. Data: 2009-05-18 13:28:43
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 18, 3:20 pm, "MozeSieUda" <s...@o...pl> wrote:

    > Nie, to nie był akt notarialny.
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl- Hide quoted text -

    To niech sie buja... Umowa przedwstepna na nieruchomosc - aby miec moc
    prawna - musi miec forme aktu notarilanego [tak samo jak umowa
    przeniesienia wlasnosci]. Nie ma aktu, nie ma umowy - to jak mogles
    sie z niej niewywiazac? :)

    Swoja droga - co za bezgraniczny akt naiwnosci, ze strony kupujacego -
    w dzisejszych czasach nie podpisac umowy przedwstepnej w formie aktu
    notarialnego, w przypadku gdy staral sie o kredyt?? :) :P

  • 6. Data: 2009-05-18 13:29:01
    Od: s...@o...pl

    > Ale podpisa?e? si? jako ty czy jako ?ona?

    Podpisałem się jako ja, dodatkowo podpisała się żona.
    Natomiast w samej umowie w części "Umowa zawarta jest między..." podana jest
    tylko moja żona i Kupujący.

  • 7. Data: 2009-05-18 13:32:38
    Od: "MozeSieUda" <s...@o...pl>

> [...]
    > w dzisejszych czasach nie podpisac umowy przedwstepnej w formie aktu
    > notarialnego, w przypadku gdy staral sie o kredyt?? :) :P

    Też tak mu mówiłem, a on na to że bankowi wystarczyła taka umowa do przyznania
    kredytu bo jest wiążąca. A to że w umowie napisałem że zobowiązuje się sprzedać,
    to też nic nie może mi zrobić, bo cały czas powołuje się na ten wyraz
    "zobowiązuje się"?

  • 8. Data: 2009-05-18 13:39:31
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 18, 3:32 pm, "MozeSieUda" <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > to też nic nie może mi zrobić, bo cały czas powołuje się na ten wyraz

    Bankowi jasne, ze wystarczyla - bo bank nic nie ryzykuje. Kasuje
    oplaty - np. za rozpatrzenie wniosku, wycene itp. itd. A przeciez
    zaden bank na tej planecie nie wyplaci kasy na mieszkanie na rynku
    wtornym bez aktu notarialnego i zlozonego wniosku o wpis hipo [co sie
    czesto robi w samym akcie].

    Jak koles nie dostarczy aktu to mu kredytu nie wyplaca, a oplaty sa
    bezzwrotne - szybka, latwa kasa dla banku ;-)

    Umowa w zaden sposob nie jest wiazaca, zawarto ja w zlej formie.
    Przeniesienie wlasnosci nieruchomosci [czy tez umowa przedwstepna]
    musi miec forme aktu notrailanego i to bezwzglednie. Koniec, kropka.

    Nic Ci nie moze zrobic, zwlaszcza, ze dochodzi do tego fakt, ze umowe
    zawieral tylko z jednym wspolwlascicielem, ktory nie mial prawa
    samodzielnie dysponowac nieruchomoscia.

  • 9. Data: 2009-05-18 13:45:57
    Od: "MozeSieUda" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nic Ci nie moze zrobic, zwlaszcza, ze dochodzi do tego fakt, ze umowe
    > zawieral tylko z jednym wspolwlascicielem, ktory nie mial prawa

    Czy ktoś mógłby jeszcze to potwierdzić,
    czy mogę Kupującego śmiało odesłać do sądu z tą sprawą
    mając pewność że ją wygram?

  • 10. Data: 2009-05-18 13:46:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 06:39:31 -0700, BK napisał(a):

    > Umowa w zaden sposob nie jest wiazaca, zawarto ja w zlej formie.
    > Przeniesienie wlasnosci nieruchomosci [czy tez umowa przedwstepna] musi
    > miec forme aktu notrailanego i to bezwzglednie. Koniec, kropka.

    Mylisz się. Jest wiążąca ale wywołuje słabsze skutki niż gdyby była
    zawarta notarialnie. Nie można żądać wykonania umowy przyrzeczonej, ale
    można żądać pokrycia strat wynikłych z jej niewykonania.

    > Nic Ci nie moze zrobic, zwlaszcza, ze dochodzi do tego fakt, ze umowe
    > zawieral tylko z jednym wspolwlascicielem, ktory nie mial prawa
    > samodzielnie dysponowac nieruchomoscia.

    To jest problem, którego nie podejmę się rozstrzygnąć. Nie bardzo wiem
    jak może być interpretowany ten podpis męża.