    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy był w przeszłości II Sekretarzem ?
    Date: Sun, 28 Aug 2016 09:23:06 +0200

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:57c1d2cc$0$12554$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pewnie nie dyrektorzy. Zresztą ty policjantem byłeś. Na emeryturce już?

    Takie jak w/w twierdzenia są jak zwykle uzasadnione tylko brakiem rzetelnej wiedzy.
    Inaczej było za Bieruta, inaczej Gomułki, inaczej za Gierka a zupełnie inaczej za
    Jaruzelskiego.
    Większość wypowiedzi na różnych forach włącznie z tym dotyczy okresu Jaruzelskiego,
    który panował raptem 8 z 44 lat PRLu. Dlaczego nie wcześniejszych? Prosta odpowiedź:
    bo we wcześniejszych dla zwykłych ludzi było normalnie, nie było kartek, nie było
    bezrobocia. KPN liczyła 72 członków na 40 000 000 Polaków i nie zyskiwała na
    popularności. Tak samo szczątkowe było KOR, które w dzisiejszej propagandzie jest
    określane jako ruch ogólnopolski.
    Odnośnie dyrektorów to w czasach Bieruta 90% było bezpartyjnych, byli to ludzie
    wykształceni w 2RP. Ilość ich systematycznie malała, a za Jaruzelskiego na początku w
    stanie wojennym rządzili komisarze wojskowi., a na koniec dyrektorami zostawali ci co
    chcieli dopchać się do widocznego na pierwszy rzut oka żłobu po upadku PRL.