  • Data: 2002-06-15 21:45:08
    Temat: Re: Czy bank mógł tak zrobić ??? Długie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Jun 2002, J.F. wrote:

    >+ On Wed, 12 Jun 2002 20:07:03 +0200, Andrzej wrote:
    [...]
    >+ >wpłacał bezpłatnie gotówkę i przelewał na konto firmowe bez prowizji.[..]
    >+ >któregoś pięknego dnia ODMÓWIŁA wykonania przelewy z ROR na konto firmowe.
    >+ >[...] Efekt tego pisma był zaskakujący: brat dostał pismo
    >+ >iż ze względu na fakt iż prowadzi działalność gospodarczą z rachunku
    >+ >osobistego ROR zrywają z nim umowę o prowadzenie rachunków [...]
    >+ >Z rachunku osobistego ROR dokonywał jedynie przelewy na rachunek firmowy.
    >+
    >+ Ale wplywy gotowkowe firmy przechodzily jednak przez ror osobisty ..

    Kto to powiedział ?? -;)
    DG osoby fizycznej NAPRAWDĘ działa tak, że odpowiada się *całym
    swoim majątkiem*. Oznacza to również (czasami) konieczność finansowania
    DG z zasobów osobistych...
    To NIE SĄ "wpływy gotówkowe firmy", co najwyżej zwrot zaliczki
    z zysku którą prowadzący DG sobie wypłacił ;>
    (nie prowokuj do poszukania wątku "jak księgować pieniądze, które
    właćiciel bierze z kasy firmy [tak: *po prostu bierze*]" - nie chce
    mi się szukać :] :< (ale na pewno było na *.podatki)

    >+ >Moim zdaniem bank nie miał prawa odmówić wykonywania przelewów z rachunku
    >+ >osobistego na firmowy
    >+
    >+ Dlatego koniec koncow zerwal umowe, zeby nie musiec odmawiac :-)

    IMO kwalifikuje się do postepowania przed rzecznikiem praw konsumenta.
    Oczywiście NIE zerwanie umowy o "firmówkę", ale zerwanie umowy
    o ROR ! Bank postawił niesłuszny zarzut o zerwa umowę nie w oparciu
    o punkt pt. "własne widzimisię" (a wiekszość banków *MA* taki
    punkt w regulaminie !) tylko zarzut złamania regulaminu.
    Zarzut jest nieprawdziwy - więc to bank złamał regulamin
    wypowiadając umowę !
    Pozobnoż jest nowy rzecznik w postępowaniach z bankami, tylko mi nazwa
    i adres wyparowały :(
    [...]
    >+ Ale mbank nie ma okienka przy ktorym mozna wplacic gotowke bez
    >+ prowizji ..

    To jest IMO bez znaczenia !

    Pozdrowienia, Gotfryd