    From: "Tomek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ZUS to Przymus ? .
    Date: 20 Jul 2007 23:50:11 +0200

    > Tomek <k...@v...pl> napisal:
    > [ ciach ]
    >
    > Nie jatrzcie sie, bo nie za bardzo jest o co. W obecnym schemacie
    > prawnym mamy obowiazek placenia skladek, natomiast Panstwo nie ma
    > obowiazku wyplacenia emerytury. Koniec, kropka.
    >
    > O ile mnie pamiec nie myli, to wlasnie TK orzekl, ze jezeli
    > obywatel ma przychody (niekoniecznie umowe o prace) wystarczajace
    > do zycia, to ZUS nie ma obowiazku wyplaty emerytury.
    >
    > Wiec:
    > a) skladki ZUS sa podatkiem, a za podatek nic sie nie nalezy,
> [...]
    Skladka ZUS nie jest podatkiem. Bo podatek to według encyklopedii " Podatek -
    obowiązkowe świadczenie pieniężne pobierane przez związek publicznoprawny
    (państwo, jednostka samorządu terytorialnego) bez konkretnego, bezpośredniego
    świadczenia wzajemnego. Zebrane podatki są wykorzystywane na potrzeby ustalone
    przez organ pobierający. Współcześnie uznaje się, iż podatki są świadczeniami
    pieniężnymi, jednakże w historii znane są również podatki świadczone w innych
    niż pieniądz dobrach. Zgodnie z polskim prawem daniny, aby zostały uznane za
    podatki muszą posiadać 4 cechy: - nieodpłatność - przymusowość -
    publicznoprawność - bezzwrotność". Znasz jakąś inną definicję podatku? Ja na
    razie nie znam. Ale chętnie się dokształcę. Spróbuj udowodnić w oparciu o
    konstytucję że ZUS jest obowiązkowy. W konstytucji wyraźnie napisaliśmy sobie co
    musimy robić. Musimy bronić ojczyzny, płacić podatki i przestrzegać
    obowiązującego prawa. Oczywiście tylko takiego prawa, które jest zgodne z
    konstytucją. Jeśli ustawodawca spłodził obowiązkowy ZUS, to znaczy że nie znał
    konstytucji. I takie prawo nic nie jest warte. Oczywiście istnieje cały aparat
    przymusu taki jak w filmie 'Dług" stwarzający pozory legalności obowiązkowej
    składce ZUS. Tomek
    PS. Czy istnieje definicja obowiązkowej składki?