  • 1. Data: 2006-11-16 11:44:46
    Temat: Czesne za szkołe, a odmowa wydania świadectwa
    Od: "d33" <d...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    pytam czysto hipotetycznie. Zapisując się do płatnej szkoły wieczorowej dla
    dorosłych nie podpisywałem żadnych dokumentów, w których zobowiązywał bym się
    do płacenia czesnego. Czy w przypadku niezapłacenia za jakiś tam dłuższy lub
    krótszy okres szkoła ma prawo do odmowy wydania mi świadectw ukończenia klasy
    i wydania mi moich wszystkich papierów, które przyniosłem zapisując się do tej
    szkoły?

    Czy jest jakiś podstawa prawna, przymuszająca mnie do zapłacenia za szkołę?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-11-16 13:13:23
    Temat: Re: Czesne za szkołe, a odmowa wydania świadectwa
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "d33" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tej
    > szkoły?
    >
    > Czy jest jakiś podstawa prawna, przymuszająca mnie do zapłacenia za

    - Idziesz i prosisz o papiery, niezależnie ile tam im wisisz.
    - Pani mówi "Nie"
    - Ty na to, "ależ to nielegalne!"
    - Pani "ale zgodne z regulaminem!"
    - Ty dzwonisz po policje, przyjeżdzają i oni proszą o papiery
    - Ty dostajesz papiery a Pani zjebkę.

    Coś mi się zdaje, że tak to działa... albo po prostu mi się tylko zdaje...??

    M.

  • 3. Data: 2006-11-16 13:18:53
    Od: Schwester <j...@c...com>

    d33 napisał(a):
> [...]
    > szkoły?
    >
    > Czy jest jakiś podstawa prawna, przymuszająca mnie do zapłacenia za szkołę?

    poczytaj archiwum, niadawno było dokładnie opisane i to z podaniem
    paragrafów. Autor opisał swoją sprawę, któa zakończyła się pozytywnie
    ale po interwencji policji.

  • 4. Data: 2006-11-16 13:45:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@W...gazeta.pl> napisal(a):
> [...]
    > i wydania mi moich wszystkich papierów, które przyniosłem zapisując się do tej

    Nie ma prawa, stanowi to przestępstwo, trzeba w takim wypadku
    zawiadomić Policję (a najlepiej ich tym postraszyć, to od razu
    oddadzą). Instytucja "nieoddawania" to taki mały terror uskuteczniany
    na nieświadomych.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-11-16 13:58:02
    Od: "d31" <d...@N...gazeta.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

> [...]
    > zawiadomić Policję (a najlepiej ich tym postraszyć, to od razu
    > oddadzą). Instytucja "nieoddawania" to taki mały terror uskuteczniany

    OK. Czyli muszą mi oddać bez względu na to ile im zalegam. Zarówno świadectwo
    ukończenia klasy jak i wszystkie moje dokumenty, tak?

    A czy mam w takim razie obowiązek uiszczenia zaległych opłat za mięsiące, w
    których uczęszczałem do szkoły? Jakiś czas temu słyszałem o podobnej sprawie w
    TV, która decyzją sądu skończyła się tak, że uczeń nie musiał płacić za
    szkołe, gdyż nie podpisał żadnego dokumentu zobowiązującego go do tego.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2006-11-16 14:18:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@N...gazeta.pl> napisal(a):

    > OK. Czyli muszą mi oddać bez względu na to ile im zalegam. Zarówno świadectwo
    > ukończenia klasy jak i wszystkie moje dokumenty, tak?

    Oczywiście, przetrzymywanie cudzych dokumentów, o ile ustały podstawy
    do tego, jest przestępstwem.

> [...]
    > TV, która decyzją sądu skończyła się tak, że uczeń nie musiał płacić za
    > szkołe, gdyż nie podpisał żadnego dokumentu zobowiązującego go do tego.

    No, to zależy jaka była umowa. Tej nie znamy.

  • 7. Data: 2006-11-16 17:37:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarlonB" <z...@w...kon> napisał w wiadomości

> [...]
    > - Ty dostajesz papiery a Pani zjebkę.
    > Coś mi się zdaje, że tak to działa... albo po prostu mi się tylko zdaje...??

    Dobrze Ci się zdaje, z tym, ze zjebkę zamień na przedstawienie zarzutów. To jest
    przestępstwo, a nie wykroczenie i nie można poprzestać na pouczeniu "pani".

  • 8. Data: 2006-11-16 18:49:10
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    d33 wrote:
    > Zapisując się do płatnej szkoły wieczorowej dla
    > dorosłych nie podpisywałem żadnych dokumentów, w których zobowiązywał bym się
    > do płacenia czesnego.

    Szczerze mówiąc nie wierzę. A drobnym druczkiem? A "obowiązuje
    regulamin; regulamin otrzymałem"?

    > Czy jest jakiś podstawa prawna, przymuszająca mnie do zapłacenia za szkołę?

    Zdaje się, że pytasz o art. 160 ust. 3 prawa o szkolnictwie wyższym:

    "Warunki odpłatności za studia określa umowa zawarta między uczelnią a
    studentem w formie pisemnej."

    -------------------+
    -------------------+

  • 9. Data: 2006-11-16 21:20:48
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    Witam,
> [...]
    > - Ty dostajesz papiery a Pani zjebkę.
    >
    > Coś mi się zdaje, że tak to działa... albo po prostu mi się tylko zdaje...??
    A to różnie bywa, w moim przypadku panowie policjancji nie przyjeli
    zgłoszenia, stwierdzili że mam umowę z uczelnią i dopiero jak się z nia
    rozliczę będę miał obiegówkę i wtedy nie wydadzą dokumentów to popełnia
    przestępstwo.
    Na komisariacie dyżurny stwierdził to samo.
    Za to uczelnia przy drugiej wizycie i załatwieniu obiegówki z adnotacją
    że mam jakieś tam zaległości w kwesturze wydała dokumenty.
    Pozdrawiam,
    M.

  • 10. Data: 2006-11-16 23:26:00
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Michał Wójcik wrote:
> [...]
    > przestępstwo.
    > Na komisariacie dyżurny stwierdził to samo.

    Poinformowałeś komendanta, że jego policjanci pilnie potrzebują doszkolenia?