    From: Vectra <a...@b...vectranet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czemu w Polsce nie ma prawnikow rodzinnych ???
    Date: Tue, 10 Feb 2004 15:26:47 +0100

    Witaj!

    Zgodzic sie jednak z Toba nie moge...

    > Po pierwsze zacznijmy od pieniędzy. 300 zł abonamentu miesięcznego za
    > prawnika? Dla małej firmy to jest do zaakceptowania, ale nie dla przeciętnej
    > polskiej rodziny. Nikt tyle nie zapłaci, nie teraz i nie w tym kraju.

    Zalózmy pewnego rodzaju konkurencje miedzy prawnikami rodzinnymi
    (analogia byla - lekarze rodzinni zabiegali o pacjenta. Nawet kilku
    bylo u mnie w domu). Przy rozwinietej konkurencji nie widze powodu,
    by prawnik - majacy pod opieka np. 20 rodzin zarabial 6000 zl/mies.

    Konkurencja to takie zjawisko, ze czlowiek zaczyna zadowalac sie np.
    1000 zl.

    Oczywiscie na rynku byliby lepsi i gorsi p. r. Zaryzykuje - abonament od
    kilkudziesieciu zl w góre?
    A moze wiesz, ile zarabia mlody prawnik - praktykant?
    Slyszalem, ze pracuje po sądach za darmo?

    > Po drugie - co klient za to otrzyma? Myślisz, że przeciętna polska rodzina
    > ma co miesiąc tyle spraw prawnych, żeby w pełni wykorzystać te wydane na
    > obsługę prawną pieniądze?

    Otóż ma, szczególnie gdy sie dowie, ze moze miec.
    I absurdem byloby sadzic, ze z kazda sprawa pójdziemy do sadu.
    Po prostu - wobec p. r. trzymanego na smyczy (przepraszam)
    90% awantur i nieporozumien by nie bylo..

    Poza tym nie wiadomo co miałoby wchodzić w zakres
    > obowiązków takiego prawnika. Płacisz co miesiąc abonament i masz pewność, że
    > sprawa (jakakolwiek) załatwiona będzie do końca bez żadnych dodatkowych
    > kosztów na obsługę prawną (wliczając w to ewentualne koszta reprezentowania
    > przed sądem)?

    Oczywiscie ze z kosztami - za abonament mamy gotowosc i porade.
    Dalej jest juz klasa prawnika, czyli odpowiedz na pytanie, czy
    w to wchodzimy. Jesli podopieczny p.r. sie uprze, zapieni,
    ponosi odpowiedzialnosc finansowa awantury w sadzie, ...

    Mam nadzieje, ze solidny, zwiazany z klientem p.r. (czytaj zalezny
    finansowo chocby poprzez to, ze swiadczy uslugi na wolnym rynku)
    potrafi ocenic ryzyko i odpowiednio ustawic klienta.
    (A co mamy dzisiaj? Czy prawnik przegra, czy wygra, ma swoje).

    A może abnonament miałby obejmować tylko jakieś konsultacje w
    > sprawie zawieranej umowy, dochodzenie roszczeń z tytułu gwarancji/rękojmi,
    > regulowanie problemów związanych z rachunkami itd. bez ewentualnej
    > reprezentacji sądowej?

    Chyba tak. Gdyby doszlo do reprezentacji przez kogos innego,
    z przyjaznym p. r. "w tle" czulibysmy sie duzo lepiej.

    > Po trzecie wydaje mi się, że zadziała tutaj pewien efekt psychologiczny. Jak
    > ktoś wykupi tego rodzaju usługę, to będzie chciał ją maksymalnie wykorzystać
    > (w końcu za coś płaci). W związku z tym będzie zlecał takiemu prawnikowi
    > zajmowanie się różnymi pierdółkami tylko dlatego, że może to zrobić w ramach
    > abonamentu. Sąsiad za głośny?

    Dlaczego nie? Zareczam, ze sasiad sie uspokoi. W ramach abonamentu
    wystarczy prawdopodobnie profesjonalne pismo, ... Swiat bylby lepszy
    i dla nas i dla sasiadów.

    > wysoki? Naślę prawnika. Ktoś mi zastawił wyjazd z parkingu? Mój prawnik się
    > tym zajmie i tak dalej. Ludzie zaczną się pieniaczyć tylko dlatego, żeby
    > poczuć moc swoich pieniędzy. A to nie spowoduje na pewno nic pozytywnego, bo
    > w normalnych warunkach machnęliby ręką i nie zawracaliby sobie głowy takimi
    > głupotami.

    Zdecydowane veto! Takimi sprawami mozna tez sie zajmowac, o ile
    istnieja. W sposób cywilizowany. Pieniacz, którego masz na widoku,
    szybko dostanie po skórze. Bo druga strona tez ma p. r.

    pozdro
    ---
    V.