  • 1. Data: 2007-05-13 20:06:48
    Temat: Czemu sluzy pisanie miejscowosci w naglowku pisma?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Pytanie pewnie trywialne, ale czemu ma sluzyc podawanie nazwy
    miejscowosci w naglowku oficjalnego pisma? Czy w praktyce ma to
    jakiekolwiek znaczenie?

    Przyklad. Dzisiaj pisze pismo do banku, a znajduje sie np. w Szczecinie,
    zameldowany jestem we Wroclawiu, adres korespondencyny to Lodz a bank
    znajduje sie w Warszawie. Czy jak napisze "Szczecin dnia ...." to bedzie
    to inaczej odebrane niz jak napisze "Wroclaw 13/05/2007"?

    Dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2007-05-13 21:04:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Generalnie ma to na celu określenie prawa właściwego do porządzenia danego
    pisma. O ile to, czy piszesz to w Szczecinie, Łodzi, Wrocławiu znaczenia
    nie ma, to już sporządzenie owego dokumentu w Berlinie może mieć jakieś tam
    znaczenie.

  • 3. Data: 2007-05-15 20:27:48
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 13 maja 2007 23:04
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f27ug9$s93$1@inews.gazeta.pl>):

    > Generalnie ma to na celu określenie prawa właściwego do porządzenia danego
    > pisma. O ile to, czy piszesz to w Szczecinie, Łodzi, Wrocławiu znaczenia
    > nie ma,

    Na pewno nie ma? Bo np. jeśli tym pismem popełnisz przestępstwo, to czy nie
    będzie miejsce popełnienia tamże?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 4. Data: 2007-05-15 20:35:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno nie ma? Bo np. jeśli tym pismem popełnisz przestępstwo, to czy
    > nie
    > będzie miejsce popełnienia tamże?

    A jaka jest pewność, ze napisałem prawdę? W tej sytuacji właściwsze jest
    przyjęcie za miejsce popełnienia miejsca, gdzie pismo się pojawiło
    (miejsce, gdzie nastąpił skutek).