  • 11. Data: 2008-05-23 07:39:00
    Temat: Re: Czemu mamy inne znaki drogowe?
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "nadir" <h...@o...gov> napisał w wiadomości
    news:g15l5l$o71$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To jeszcze nic, ja tam pare razy na autostradach widywalem znaki z
    > ogrniczeniem predkosci dla czolgow, do chyba 60-ciu czy 80-ciu km/h.
    > Taki folklor.:)

    Zapewne w NRD :)

  • 12. Data: 2008-05-23 08:58:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    William wrote:

    > Zapewne w NRD :)

    Absolutnie nie, tylko w Bundesrepublik, np. w okolicach Hanoweru.
    Przeciez DDR był krajem zdemilitaryzowanym :-)

    M.

  • 13. Data: 2008-05-23 12:35:16
    Od: nadir <h...@o...gov>

    > Zapewne w NRD :)

    To bylo jeszcze przed wycofaniem wojsk radzeckich z Niemiec, ale
    generalnie widywalem takie znaki raczej w bylej RFN, i chyba byly to
    strefy Brytyjska i Amerykanska.
    W DDR pewnie takich znakow nie stawiano bo albo Rosjanie mieli je w
    du**e, albo mieli wolniejsze czolgi.:)
    Jak to wyglada obecnie, to nie mam pojecia.

  • 14. Data: 2008-05-25 00:07:23
    Od: Andrzej J. Makarczuk <Mc@R.>

    Kapsel <k...@p...onet.pl> w
    <1ozu0xnvsda6l$.dlg@kapselek.net>:

    >Nie wiem czy to różnica kulturowa, ale jeden znak w Niemczech naprawdę mnie
    >zaskoczył:

    >http://galeria.kapselek.net/displayimage-2243.html

    A mnie ten w Belgii:
    http://iwanski.org/gallery/view_photo.php?set_albumN
    ame=miscela&id=ist06932_1

    pozdrawiam
    makar

    --
    makaraj It's only rock,
    na but I like it.

  • 15. Data: 2008-05-25 01:21:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej J. Makarczuk wrote:
    > Kapsel <k...@p...onet.pl> w

    > A mnie ten w Belgii:
    > http://iwanski.org/gallery/view_photo.php?set_albumN
    ame=miscela&id=ist06932_1

    widziałem takich całą galerię z przeróżnymi zwierzetami

  • 16. Data: 2008-05-25 06:43:47
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ten symbol nie oznaczal konkretnie czolgów, tylko chyba pojazdy wojskowe w zwartej
    kolumnie czy jakos tak...
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2008-05-26 06:25:22
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 22 May 2008 22:18:47 +0200,
    Tristan <n...@s...pl> screamed:

    > Przecie to to samo. Jasiu jest inny od Kasi wtedy i tylko wtedy, gdy Kasia
    > jest inna od Jasia.

    Czarny na żółtym jest bardziej "kontrastowy" od czarnego na białym.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 08:24:54 user up 11719 days, 20:19, 1 user, load average: 0.43, 0.38, 0.84 ]

    Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -- F. Dane

  • 18. Data: 2008-05-26 10:11:09
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    >W odpowiedzi na pismo z czwartek 22 maj 2008 22:25
    > (autor witek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g14krj$nr7$2@inews.gazeta.pl>):

    > Nie znam tych ichnich domków, ale tu na zdjęciu:
    > http://ru.wikipedia.org/wiki/????????_????

    Chodziło o ten adres...?

    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BE%D1%80%D0%B
    E%D0%B6%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA

    > są takoż białe :D

    Nic dziwnego - przeczytaj drugi akapit strony. Napisano tam
    (tłumaczenie niekoniecznie idealne):

    "1 stycznia 2006 w Rosji zaczęły obowiązywać nowe standardy
    dotyczące znaków [pionowych], sygnalizacji świetlnej
    i oznakowania poziomego. W związku z tym na drogach pojawiły
    się 24 nowe oraz 18 zmienionych znaków. Wszystkie one zgodne
    są z konwencją ONZ o znakach drogowych, a także z najnowszymi
    standardami europejskimi."

    Tak więc artykuł ten oraz podwiązane linkami w części
    "Klasyfikacja" nie pokazują znaków historycznych.

    > aczkolwiek pod spodem jest kangur,
    > więc coś nie tak z tym artem.

    No bo ten znak pod spodem jest australijski :))

    http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Kangaroo_sig
    n_in_australia.jpg

    Maciek

  • 19. Data: 2008-05-26 11:28:03
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    napisał w news:Pine.WNT.4.64.0805230905001.2996@quad...

    > (......)
    >
    > Pewnie składają się na to ze dwie rzeczy:
    > - niechęć do zmian, w tym uzasadnione opory praktyczne (...)
    > - chęć wyróżnienia się za wszelką cenę, (.....)
    > Niemcy zdaje się już spasowali z propagowania ichniej nazwy
    > klawisza ENTER :>, ostatnio szukałem to nie mogłem googlem
    > znaleźć - ktoś pamięta jak coś-tam-koniec-wprowadzania-taste
    > nazywali? (oprócz oczywistego "taste" na końcu :D)
    > Chyba coś dłuższego niż Besta(:)tigungstaste to było.

    Może jest w wiki? http://de.wikipedia.org/wiki/Eingabetaste

    Przy okazji: z podpisu obrazka w ww. stronie wynika rozróżnienie
    Eingabetaste od Entertaste, ale nie wiem które jest które - obrazek
    wyróżnia je kolorem czerwonym i zielonym, ale w podpisie brak
    odwołania do kolorów.

    Maciek

  • 20. Data: 2008-05-26 16:34:51
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    > Eingabetaste od Entertaste, ale nie wiem które jest które - obrazek
    > wyróżnia je kolorem czerwonym i zielonym, ale w podpisie brak

    Witam
    W tekście obok pisze, że Eingabetaste znajduje się na klawiaturze głównej i
    jest zaznaczony na czerwono
    Pozdrawiam
    PawelT