  • 21. Data: 2008-05-26 19:36:40
    Temat: Re: Czemu mamy inne znaki drogowe?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 26 maj 2008 13:28
    (autor Maciek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1e6sf$f76$1@opal.futuro.pl>):

    > Może jest w wiki? http://de.wikipedia.org/wiki/Eingabetaste
    >
    > Przy okazji: z podpisu obrazka w ww. stronie wynika rozróżnienie
    > Eingabetaste od Entertaste, ale nie wiem które jest które - obrazek
    > wyróżnia je kolorem czerwonym i zielonym, ale w podpisie brak
    > odwołania do kolorów.

    Ale jest w treści: Die Eingabetaste (im numerischen Block)

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 22. Data: 2008-05-26 19:40:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 23 maj 2008 09:22
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,

    > Przenieś to na "wesję amerykańską" (napisy na znakach) i wyjaśnij
    > czemu znaczki "a", "b", "c" (i ponad 20 innych) są poukładane w inne
    > wzory niż byłyby u nas ;)

    Nie rozumiem.

    > - chęć wyróżnienia się za wszelką cenę, co objawia się istnieniem takich
    > ludzi jak np. w .pl Jędrzej Śniadecki czy "urzędowymi" próbami
    > zakazywania angielszczyzny która kilka(?naście?) lat temu była
    > we Francji. Niemcy zdaje się już spasowali z propagowania ichniej
    > nazwy klawisza ENTER :>,

    A to jest przykre. Języki się robią kalką amerykańskiego :( A tyle ładnych
    słów... Polacy se nawet na własne klawiatury narodowe nie zasłużyli ani na
    filmy po polsku :(

    > To chyba dobrze (u nas), wyjątkowo.

    Ale ja nie o tym, a pytam czemu.

    ?

    > Za to znaki turystyczne (jak najbardziej "urzędowe", przez co NIE WOLNO
    > stosować innych) są (IMHO całkiem słusznie) krytykowane (o czym ostatnio
    > było na pl.rec.rowery).

    A możesz rozwinąć? Co im brakuje? I czemu niby nie wolno innych? Ostatnio
    widziałem przy drodze babę w koronkowym cychaltrze, a w rozporządzeniu jej
    nie ma.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 23. Data: 2008-05-26 21:20:12
    Temat: OT: Czemu mamy inne znaki drogowe?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 May 2008, Maciek wrote:

    > Może jest w wiki? http://de.wikipedia.org/wiki/Eingabetaste

    Thx. Wydawało mi się że była to dłuższa nazwa, ale moze mi się wydawało.

    > Przy okazji: z podpisu obrazka w ww. stronie wynika rozróżnienie
    > Eingabetaste od Entertaste

    wKF: część oprogramowania rozróżnia Return (na klawiaturze
    alfanumerycznej) i Enter (na prawej numerycznej).
    Bardzo pożyteczne w edytorach, w ktorych dostępne jest wydawanie
    makrorozkazów w trakcie pisania (Return to nowa linia w Enter
    to koniec rozkazu, można znak nowej linii traktować tak jak
    każdy inny znak - bez używania myszek i innych spowalniaczy
    pisania na klawiaturze).
    "Klawiatura PC" jest z tego p. widzenia nieprawidłowo opisana :D

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2008-05-27 06:33:35
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 26 May 2008 21:36:40 +0200,
    Tristan <n...@s...pl> screamed:

    > Ale jest w treści: Die Eingabetaste (im numerischen Block)

    Coś a'la Return i Enter w niektórych komputerach...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 08:33:11 user up 11720 days, 20:28, 1 user, load average: 0.30, 0.28, 0.90 ]

    Microsoft Windows 95, 96, 97, 98, 99, 00!

  • 25. Data: 2008-05-27 08:46:11
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "pt" <p...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:g1eou4$nij$1@news.onet.pl...

    > W tekście obok pisze, że Eingabetaste znajduje się na klawiaturze
    > głównej i jest zaznaczony na czerwono

    O, dzięki. Niestety z niemieckiego znam tylko pojedyncze słowa :(
    więc wyczytanie tej informacji z tekstu obok przekraczało moje
    możliwości, przynajmniej w tym czasie, który akurat na to miałem.

    Maciek