    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czemu mamy inne znaki drogowe?
    Date: Fri, 23 May 2008 09:22:42 +0200

    On Thu, 22 May 2008, Tristan wrote:

    > Witam,
    >
    > tak się zastanawiam właśnie, czemu mamy inne znaki drogowe w Polsce niż inne
    > kraje świata, ba! nawet nasi najbliżsi sąsiedzi?

    Przenieś to na "wesję amerykańską" (napisy na znakach) i wyjaśnij
    czemu znaczki "a", "b", "c" (i ponad 20 innych) są poukładane w inne
    wzory niż byłyby u nas ;)
    Jak to było? "historia, tradycja i te rzeczy" ;)

    Pewnie składają się na to ze dwie rzeczy:
    - niechęć do zmian, w tym uzasadnione opory praktyczne, co prowadzi do
    różnych dziwnych skutków ubocznych - np. możliwości że tylko ci co
    mają opóźnienia :) pozwalają sobie na zmiany (co bywa obosieczne)
    - chęć wyróżnienia się za wszelką cenę, co objawia się istnieniem takich
    ludzi jak np. w .pl Jędrzej Śniadecki czy "urzędowymi" próbami
    zakazywania angielszczyzny która kilka(?naście?) lat temu była
    we Francji. Niemcy zdaje się już spasowali z propagowania ichniej
    nazwy klawisza ENTER :>, ostatnio szukałem to nie mogłem googlem
    znaleźć - ktoś pamięta jak coś-tam-koniec-wprowadzania-taste
    nazywali? (oprócz oczywistego "taste" na końcu :D)
    Chyba coś dłuższego niż Besta(:)tigungstaste to było.

    > Niemczech), ale np. znaki ostrzegawcze... U nas są żółte, a chyba w całej
    > pozostałej EU białe...

    To chyba dobrze (u nas), wyjątkowo. Wpisuję do pozycji pierwszej ;)
    Za to znaki turystyczne (jak najbardziej "urzędowe", przez co NIE WOLNO
    stosować innych) są (IMHO całkiem słusznie) krytykowane (o czym ostatnio
    było na pl.rec.rowery).

    pzdr, Gotfryd