  • 1. Data: 2004-07-11 11:08:30
    Temat: Czcionki z Windows'a a prawa autorskie
    Od: Mateusz Muun <h...@p...REMOVETHISTOO.fm>

    Zainstalowalem w KDE czcionki TrueType z Windowsa2000. Czy do czcionek
    jest takze licencja? Jak zobaczyc kto jest autorem czcionek i na jakiej
    linencji sa rozprowadzane? Moze jakies artykuly na ten temat? W google
    nic znalezc nie moglem.

    Za wszelkie sugestie z gory dziekuje

  • 2. Data: 2004-07-11 11:15:34
    Temat: Re: Czcionki z Windows'a a prawa autorskie
    Od: Maciek <f...@e...one.NOSPAM.pl>

    Mateusz Muun wrote:

> [...]
    > jest takze licencja? Jak zobaczyc kto jest autorem czcionek i na jakiej
    > linencji sa rozprowadzane? Moze jakies artykuly na ten temat? W google
    Systemowe czcionki Windows są objęte taką samą licencją jak system.
    Natomiast czcionki zainstalowane wraz z innymi programami - zgodnie z
    licencją programów. Żeby być całkowicie legalnym należałoby zainstalować
    zestaw czcionek ttf zakupiony z firmy albo ściągniętych jako freeware.

    --
    Maciek
    "Polska Grupa Freesco"

  • 3. Data: 2004-07-11 11:25:40
    Od: Mateusz Muun <h...@p...REMOVETHISTOO.fm>

    Maciek wrote:

> [...]
    > licencją programów. Żeby być całkowicie legalnym należałoby zainstalować
    > zestaw czcionek ttf zakupiony z firmy albo ściągniętych jako freeware.

    To sytuacja wyglada w ten sposob, ze mam na jednym kompie
    zainstalowanego debiana i Windowsa2000 na ktorego oczywiście mam
    licencje. Czy moge używać czcionek z Windowsa2000 w KDE???

  • 4. Data: 2004-07-11 12:03:42
    Od: Kajetan Staszkiewicz <kajtek[-no-spam-]@biezanow.net>

    Dnia niedziela, 11 lipca 2004 13:25,Mateusz Muun napisał(a):

    > To sytuacja wyglada w ten sposob, ze mam na jednym kompie
    > zainstalowanego debiana i Windowsa2000 na ktorego oczywiście mam
    > licencje. Czy moge używać czcionek z Windowsa2000 w KDE???

    na pl.comp.os.advocacy była niedawno dyskusja o fontach, wynikło z niej, że
    Microsoft wydał kilka fontów na osobnej licencji (mozna je miec osobno, bez
    windowsa), ale są rozprowadzane jako pliki .exe (bo tak wymaga licencja)

    poszukaj sobie w googlach msttcorefonts

    --
    pozdrawiam
    Książę Vegeta

  • 5. Data: 2004-07-11 12:25:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 11. lipca 2004 13:08 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Mateusz Muun:

    http://corefonts.sf.net/

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2004-07-11 12:46:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ccr860$51l$1@atlantis.news.tpi.pl>, Mateusz Muun wrote:
    > To sytuacja wyglada w ten sposob, ze mam na jednym kompie
    > zainstalowanego debiana i Windowsa2000 na ktorego oczywiście mam
    > licencje. Czy moge używać czcionek z Windowsa2000 w KDE???

    Podmontuj i porób soft-linki i będzie MZ jak najbardziej legalnie.

    --
    Marcin