eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzasopismo, nieczasopismo? › Re: Czasopismo, nieczasopismo?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!newsfeed.pionier.net.pl
    !news.ipartners.pl!ipartners.pl!not-for-mail
    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czasopismo, nieczasopismo?
    Date: Wed, 05 Oct 2005 00:16:47 +0200
    Organization: KSI ;)
    Lines: 43
    Message-ID: <d...@b...prasowe.ksi>
    References: <197pz0zddpijf.1deh31eblpujr$.dlg@40tude.net>
    <d...@b...prasowe.ksi> <dht9mh$iv2$3@inews.gazeta.pl>
    <d...@b...prasowe.ksi> <dhuqtk$pqv$3@inews.gazeta.pl>
    <d...@b...prasowe.ksi> <dhus3d$1or$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gw1.knc.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1128464304 32267 85.219.142.1 (4 Oct 2005 22:18:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 4 Oct 2005 22:18:24 GMT
    X-Posting-Agent: Hamster/2.0.7.0
    X-Newsreader: Forte Agent 1.91/32.564
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:332251
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 04 Oct 2005 23:31:14 +0200, kam <#k...@w...pl#> wrote in article
    <dhus3d$1or$2@inews.gazeta.pl>:

    > Nina Liedtke napisał(a):
    > > Cennik jest przykładem tekstu niereklamowego. (Zależnie od spełnienia
    > > konkretnych warunków może być ofertą handlową lub informacją handlową.)
    >
    > ale skąd wyciągnęłaś te cenniki, skoro pytający w ogóle o nich nie napisał?

    A tak, z życia :) Jeśli w gazetce rozdawanej bezpłatnie większość stanowią
    reklamy, to co tam jeszcze może być? Perły dziennikarstwa na skalę światową? :)

    > > Ponawiam pytanie - z jakiej racji takiej gazetki miałoby dotyczyć prawo
    > > prasowe?
    >
    > zależy od rodzaju tekstów... więc możemy sobie darować dyskusję, bo
    > niewiele wiemy
    > a doszukiwanie się czegoś, co nie było napisane donikąd nie doprowadzi

    Nie chodzi o tę konkretną sytuację. Po prostu problem mnie zainteresował.
    Przejrzałam Prawo prasowe i mocno się zdziwiłam - te definicje ewidentnie
    pochodzą z ,,epoki przedinternetowej'', ale to jeszcze mało powiedziane; to
    była epoka ,,przedoffsetowa'' i ,,deficytu papieru''.

    Dziś zalewają nas tony zadrukowanego papieru; papier jest często-gęsto
    znakomitej jakości, a druk full-kolorowy. Gdyby wszystkie papierowe wydawnictwa
    o charakterze periodycznym miały być rejestrowane w sądach, to by te sądy już
    do reszty zamuliło. Gdyby miały być rejestrowane wszystkie strony WWW, które
    często merytorycznie bardziej pasują do określenia ,,prasa'' niż gazetki
    reklamowe... to jest po prostu niewyobrażalne.

    A zatem, moim skromnym zdaniem, to wydawcy/twórcy gazetek sami, ,,na wyczucie''
    decydują, czy powinni je rejestrować czy nie. I wciąż papier ma dużo większą
    ,,wagę'', choć niektóre czasopisma stricte internetowe posiadają numery ISSN i
    przypuszczam, że są zarejestrowane we właściwym sądzie.

    Pozdrawiam
    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    http://hell.pl/nina/ ________________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _
    Jabber: nina(at)jabber.wroc.pl ______________ /_ _\ ____ / / / _ Y . `/
    You can logoff, but you can never leave _______ \/ _____ /_/|_/_/_//_\_,_/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 05.10.05 20:13 kam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1