  • 1. Data: 2002-04-17 09:00:42
    Temat: Co zrobic - zmartwiony dziadek
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    Szanowni Panstwo,
    postaram sie krotko przedstawic problem, ktory mnie dreczy:
    1 Mam corke i wnuczke ( to jak raz mnie nie dreczy :-)
    2 corka jest rozwiedziona , posiada mieszkanie , jest ciezko chora
    3 co zrobic aby w przypadku niepowodzenia w leczeniu byly maz corki
    (nie ma ograniczonych praw rodzicielskich) nie wszedl w posiadanie
    mieszkania ? Jest na to jakis sposob ?

    dziekuje za przeczytanie
    Dziadek Rysiek

    --
    Rysiek
    ICQ#: 154410223

  • 2. Data: 2002-04-17 10:05:01
    Temat: Re: Co zrobic - zmartwiony dziadek
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

> [...]
    | 3 co zrobic aby w przypadku niepowodzenia w leczeniu byly maz corki
    | (nie ma ograniczonych praw rodzicielskich) nie wszedl w posiadanie

    Jeśli córka nie tylko "posiada" ale i jest właścicielką mieszkania, to
    mieszkanie przechodzi w spadku na wnuczkę i jeśli jest pełnoletnia to były
    mąż córki nie ma nic do tego. Jeśli nie jest pełnoletnia - ojciec jako
    opiekun prawny może (a wręcz musi zająć się mieszkaniem) ale nie może go
    zbywać ani obciążać bez zgody sądu opiekuńczego (bo właścicielką jest
    wnuczka).

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-17 10:16:28
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > opiekun prawny może (a wręcz musi zająć się mieszkaniem) ale nie może go
    > zbywać ani obciążać bez zgody sądu opiekuńczego (bo właścicielką jest

    Dziekuje za odpowiedz.
    Corka jest wlascicielem mieszkania. Wnuczka niepelnoletnia (8).
    Czy jest mozliwosc wykluczenia mozliwosci przebywania ojca w tym
    mieszkaniu ? Chcialbym uniknac mozliwosci zamienienia go w klub
    kolesiow bylego mojej corki.
    Wykonawca testamentu corki bede ja. (jak dozyje :-)

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 4. Data: 2002-04-17 16:36:52
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Rysiek wrote:

> [...]
    > 3 co zrobic aby w przypadku niepowodzenia w leczeniu byly maz corki
    > (nie ma ograniczonych praw rodzicielskich) nie wszedl w posiadanie

    Jeśli rozwód orzeczono z winy męża, to nie ma obawy, nie może
    odziedziczyć (jeśli pozostali spadkobiercy zażądają wyłączenia).

    Jeśli nie, to niech córka zawrze w testamencie zapis mieszkania dla córki
    i polecenie dla jakieś innej osoby (poza ojcem) aby tym składnikiem
    majątku zarządzała aż córka osiągnie pełnioletność.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-17 17:02:40
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > i polecenie dla jakieś innej osoby (poza ojcem) aby tym składnikiem
    > majątku zarządzała aż córka osiągnie pełnioletność.

    Bardzo dziekuje za opinie. Mam tylko pytanie uscislajace.
    Sformulowanie ...(poza ojcem)... odnosi sie do ojca wnuczki czy
    corki ?

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 6. Data: 2002-04-17 23:26:16
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > Jeśli rozwód orzeczono z winy męża, to nie ma obawy, nie może
    > odziedziczyć (jeśli pozostali spadkobiercy zażądają wyłączenia).

    To ex-małżonkowie dziedziczą z ustawy?

    Marcin.

  • 7. Data: 2002-04-17 23:28:44
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > Jeśli rozwód orzeczono z winy męża, to nie ma obawy, nie może
    > odziedziczyć (jeśli pozostali spadkobiercy zażądają wyłączenia).

    To ex-małżonkowie dziedziczą z ustawy?! (przyp. że rozwód jest prawomocny).

    Marcin.

  • 8. Data: 2002-04-18 14:57:10
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Rysiek wrote:

    > Bardzo dziekuje za opinie. Mam tylko pytanie uscislajace.
    > Sformulowanie ...(poza ojcem)... odnosi sie do ojca wnuczki czy
    > corki ?

    Ojca wnuczki - czyli twojego zięcia. Wszak nie chcesz aby zarządzał
    majątkiem spadkowym?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 9. Data: 2002-04-19 07:33:19
    Od: "Rysiek" <r...@h...pl>

    Wszystkim , ktorzy byli uprzejmi zainteresowac sie moim
    problemem serdecznie dziekuje za wypowiedzi.

    pozdrawiam

    (juz mniej) Zmartwiony Dziadek
    Rysiek