  • 1. Data: 2002-04-17 05:42:04
    Temat: MANDAT ZA JAZDE BEZ BILETU
    Od: "Mirosław Ziarko" <m...@a...net.pl>

    Czesc wszyscy.
    Moja zona dostala mandat za jazde w dniu 18.02.200 bez biletu .
    Chcialem sie was zapytac po jakim czasie taki mandat ulega przedawnieniu.

    Pozdrowka Snicki

    --
    m...@a...net.pl
    gadu-gadu #2201809

  • 2. Data: 2002-04-17 06:09:01
    Temat: Re: MANDAT ZA JAZDE BEZ BILETU
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    Użytkownik "Mirosław Ziarko" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Czesc wszyscy.
    > Moja zona dostala mandat za jazde w dniu 18.02.200 bez biletu .

    ^^^^^^
    > Chcialem sie was zapytac po jakim czasie taki mandat ulega przedawnieniu.

    Ten na 100% się przedawnił ;-)

  • 3. Data: 2002-04-17 06:19:18
    Od: "Mirosław Ziarko" <m...@a...net.pl>

    Użytkownik "TomekS" <t...@p...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Mirosław Ziarko" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > ^^^^^^
    >
    > Ten na 100% się przedawnił ;-)

    A wiesz w jakiej ustawie moze to jest napisane ?. Bo wczoraj przyszlo pismo
    od firmy siciagajacej dlugi

  • 4. Data: 2002-04-17 07:19:57
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > Moja zona dostala mandat za jazde w dniu 18.02.200 bez biletu .
    > Chcialem sie was zapytac po jakim czasie taki mandat ulega przedawnieniu.

    3 lata - art. 118 k.c.

    Marcin.

  • 5. Data: 2002-04-17 07:43:40
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > A wiesz w jakiej ustawie moze to jest napisane ?. Bo wczoraj przyszlo
    pismo
    > od firmy siciagajacej dlugi

    Po pierwsze, nie mandat, bo firmy komunikacyjne nie mają prawa Cię karać
    (czyli mogła to być opłata podwyższona, albo coś w tym stylu).
    Po drugie - >1800 lat temu pewnie nie było tego regulaminu.
    Po trzecie - gdyby nawet był, to chyba oczywiste, że przedwniłoby się
    Po czwarte - starą masz żonę ;)

    MSPANC

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-04-18 06:18:42
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl> napisał
    w wiadomości news:xm9v8.34048$vp.371486@news.chello.at...
    > 3 lata - art. 118 k.c.

    Art 118 k. c. :
    "Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata. "

    Z tego artykułu IMHO nie wynika, że 3 lata tylko 10 lat.

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 7. Data: 2002-04-18 13:17:39
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

> [...]
    | przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    | oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy

    Kara umowna za brak biletu wynika z prowadzonej przez przewoźnika
    działalności gospodarczej, więc 3 lata.

    Marcin

  • 8. Data: 2002-04-25 20:41:41
    Od: <t...@p...onet.pl>

    KRZEM <m...@s...pl> napisał:

    > Kara umowna za brak biletu wynika z prowadzonej przez przewoŸnika
    > działalnoœci gospodarczej, więc 3 lata.

    KC Art. 778. Roszczenia z umowy przewozu osób przedawniają się z upływem roku
    od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy
    miał być wykonany.

    pozdrawiam
    thewind